به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۰۷۰۸۰
اعزام تیم ویژه وزارت بهداشت

ماجرای به کما رفتن"الینا"ی 6 ساله

گروه جامعه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره به کما رفتن "الینا فروتن" پس از عمل جراحی لوزه در یکی از بیمارستان‌های گرگان توضیح داد.
ماجرای به کما رفتن"الینا"ی 6 ساله
دکتر سیدمحمد حسینی درباره حادثه بیمارستان طالقانی گرگان و دختر شش ساله‌ای به نام "الینا فروتن" که بعد از عمل جراحی لوزه به کما می‌رود، گفت: این دختر شش ساله پس از عمل لوزه، دچار آمفیزم زیر جلدی می‌شود، موردی که ممکن است در مواردی از اعمال لوزه برای کودکان اتفاق افتد و در کتاب‌ها نیز به آن اشاره شده است. وی افزود: پس از بروز این عارضه، وی مجدد به اتاق عمل برده می‌شود و در پی آی سی یو، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می‌شود. در این شرایط نیز تمام اقدامات لازم برای وی انجام می‌شود و جهت تخلیه هوا از ریه موارد درمانی لازم برای وی صورت می‌گیرد.

حسینی ادامه داد: با وجود این اقدامات، ساعت پنج صبح وی دچار "ارست" شده و عملیات احیا و دیگر اقدامات برای وی انجام می‌شود. اکنون نیز گروه‌های حراست و بازرسی درمان دانشگاه این موضوع را پیگیری می‌کنند. همچنین گروهی نیز از تهران اعزام شده‌اند تا روند درمان و مشکلات ایجاد شده را بررسی و تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند. وی تاکید کرد: در صورتی که خطای پزشکی محرز شود، با عوامل آن برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد. از طرف دیگر تمام عوامل پزشکی پیگیر مباحث این بیمار هستند و جهت همدردی با خانواده بیمار، چندین جلسه نیز با والدین وی داشته‌اند.

حسینی ضمن همدردی باخانواده و بستگان این کودک مجددا تاکید کرد: درصورتی که قصورپزشکی ثابت شود با خاطیان وعاملان آن برخورد جدی خواهد شد. دکتر میردهقان، مدیرکل نظارت بر درمان و توانبخشی وزارت بهداشت نیز در این باره به ایسنا گفت: تیم ویژه وزارت بهداشت برای بررسی دقیق این موضوع به بیمارستان طالقانی گرگان اعزام شده‌اند و نتایج پس از بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.
مرجع : ایسنا