به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۰۷۰۹۰

زنان ایزدی همچنان در چنگال داعش

گروه بین الملل: «دیندار زیباری» مسئول کمیته‌ پیگیری رویدادها و گزارشات بین المللی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هنوز ۱۸۰۰ زن ایزدی در اسارت داعش به سر می برند.
زنان ایزدی همچنان در چنگال داعش
به‌ گزارش  رسانه‌های اقلیم کردستان عراق، دیندار زیباری، مسئول کمیته‌ پیگیری رویدادها و گزارشات بین المللی اقلیم کردستان عراق گفت: از زمان اشغال سنجار از سوی گروه‌ تروریستی داعش بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ زن و کودک ایزدی از سوی این گروه‌ ربوده‌ شدند. بر اساس اطلاعات دولت اقلیم کردستان هنوز ۱۸۰۰ زن ایزدی در اسارت داعش هستند.

تابستان سال ۲۰۱۴ اعضای داعش در حمله‌ای غافلگیرانه‌ به‌ شهر ایزدی‌نشین سنجار حمله‌ کردند و تعداد زیادی از زنان ایزدی کرد را به‌ اسارت گرفت و بعدها این گروه‌ تروریستی رسما اعلام کرد که‌ زنان ایزدی را به‌ عنوان کنیزک به‌ شیوخ سنی فروخته‌ است. مسئول کمیته‌ پیگیری رویدادها و گزارشات بین المللی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که‌ از سوی کشورهای اروپایی کمک فراوانی برای آوارگان ایزدی فرستاده‌ شده‌ است و کشور آلمان به‌ تنهایی چیزی بالغ بر ۹۵ میلیون دلار کمک ارسال کرده‌ است. همچنین بر اساس گزارش روزنامه‌های اقلیم کردستان، از سال گذشته‌ که‌ شهر سنجار آزاد شده‌ است، تنها ۹۵ خانوار ایزدی به‌ این شهر باز گشتند و علت آن هم نبود امکانات و ویران شدن شهر از سوی داعش اعلام شده‌ است.
مرجع : مهر