به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۰۷۳۸۷

آقای MPT خواستار عزل‌مشاور روحانی شد!

گروه سیاسی: یک عضو جبهه پایداری (که به آقایMPT معروف شده است) از رئیس جمهوری خواست که حسام الدین آشنا را عزل کند!
جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مشاور شما حسام‌الدین آشنا در مصاحبه‌ای می گوید رئیس جمهور می خواهد برجام داخلی را ادامه دهد. این صحبت در حالی مطرح شده است که 12 ساعت بعد از طرح برجام 2 از سوی شما در پیام تبریک سال نو رهبر معظم انقلاب در بیانات حکیمانه در مشهد با رمزگشایی از برجام 2، 3 و 4 نقشه دشمن را افشا کردند.

وی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار، انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی و دشمنان انقلاب اسلامی از گذشته تا کنون گفته اند که اگر ایران به 5 خواسته تن ندهد گریبان او را رها نمی کنیم، افزود: اولین خواسته غرب این است که چون در نظام بین الملل، تعریفی برای جایگاه ولایت فقیه دیده نشده است، این اصل باید از قانون اساسی ایران حذف شود. دومین خواسته آن است که چون در نظام بین الملل هر کشوری می تواند یک ارتش داشته باشد ایران باید سپاه پاسداران را از قانون اساسی حذف کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: غربی ها در سومین خواسته‌شان این را مطرح می‌کنند که چون باید انتخابات در ایران آزاد باشد و در قوانین بین المللی موضوعی به نام نظارت استصوابی شورای نگهبان دیده نشده باید جایگاه شورای نگهبان از قانون اساسی حذف شود، همچنین حقوق بشر باید در ایران رعایت شده و زنان در ایران باید برای انتخاب حجاب آزاد باشند و به همین دلیل باید قوانین مغایر با تقاضاهای آنها حذف شود. آخرین نظر آن‌ها نیز این است که چون خط قرمز غرب، انگلیس و آمریکا، امنیت رژیم صهیونیستی است ایران نباید امنیت این رژیم را تهدید کند و از فلسطینی ها دفاع کند.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی رعایت مواضع رهبری توسط شما و دولت از الزامات قانونی و شرعی است و بی توجهی به این اصول هزینه سنگینی دارد؛ برای چندمین بار تذکر ملت را بشنوید و دست رد به سینه نامحرمان بزنید و مشاوران اینگونه خود را عزل کنید؛ چون اگر این گونه اقدامات را انجام ندهید به معنای قبول مواضع اینهاست. وی در ادامه گفت: در مقابل نظارت استصوابی شورای نگهبان در خصوص نتایج آراء انتخابات در اصفهان نایستید زیرا این مسائل داخلی است و باید به درستی حل شود.کریم قدوسی در پایان گفت: مشاور شما مدعی است که می خواهید برجام داخل را ادامه دهید آقای رئیس جمهور به صراحت موضع بگیرید و به سوال این ملت پاسخ دهید که نظر شما از برجام داخلی نیست.
مرجع : ایسنا