به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۰۷۴۶۸
600 هزار سوری‌ها با بمب‌های بشکه ای کشته شدند

اردوغان: برای سوری‌ها همچنان جا داریم

گروه بین الملل: رئیس جمهوری ترکیه گفت کشورش از زمان آغاز بحران در سوریه در کنار مردم این کشور بوده است و همچنان به کمک‌هایش به آوارگان سوری ادامه می‌دهد.
اردوغان: برای سوری‌ها همچنان جا داریم
به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان دیدار با دانشجویان خارجی در استانبول گفت: از روزهای آغازین بروز بحران و جنگ داخلی در سوریه ما برادران سوری خود را تنها نگذاشته‌ایم و مرزهای کشور به روی آنها باز است و ما به این کمک‌ها ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری ترکیه جامعه بین‌الملل را به بی‌تفاوتی نسبت به قتل عام‌ها در سوریه،‌ لیبی و یمن متهم کرد و اظهارنظرهایش درباره کمک به سوری‌ها چند روز پس از آن مطرح شد که وی اتحادیه اروپا را به عدم انجام تعهداتش مبنی بر اعطای میلیاردها یورو برای کمک به میلیون‌ها آواره سوری در ترکیه متهم کرد. وی همچنین این مساله را روشن ساخت که ترکیه زمانی که از آوارگان پشتیبانی می‌کند به کمک‌های خارجی متکی نیست.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: برای شش سال است که برادران سوری ما توسط "رژیم نامشروع سوریه" به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شوند؛ تاکنون نیز حدود 600 هزار فرد جمهوری خواه به واسطه بمب‌های بشکه‌ای، موشک‌های بالستیک یا به واسطه شکنجه و تسلیحات شیمیایی کشته شده‌اند.

جنگ داخلی سوریه از اوایل 2011 آغاز شده است و از آن زمان تاکنون ترکیه درهای خود را به روی سه میلیون آواره سوری که از جنگ فرار کرده‌اند گشوده و کشوری است که حجم زیادی از آوارگان را در جهان از آن خود دارد. رئیس جمهوری ترکیه هم‌چنین داعش و "سازمان‌های تروریستی متعلق به کردها" را به پاکسازی نژادی و نسل‌کشی در سوریه متهم کرده و گفته است تمامی این‌ها پیش روی چشم جهانیان اتفاق افتاده است: "افرادی که نسبت به قتل عام مردم در روآندا به سال 1994 بی‌اعتنایی کردند همان رفتار را در مقابل رخدادهایی که در سوریه، لیبی و یمن اتفاق می‌افتد تکرار می‌کنند."
مرجع : ایسنا