به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۰۷۶۹۹
با برتری 3 بر یک برابر لیورپول در فينال

هت تریک سویا در قهرمانی در لیگ اروپا

گروه ورزشي: تيم سویا اسپانيا با برتری قاطعانه 3 بر یک برابر لیورپول انگليس برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ اروپا شد تا کلوپ باز هم در یک فینال دیگر شکست خورده باشد.
هت تریک سویا در قهرمانی در لیگ اروپا
دیدار نهایی لیگ اروپا بین دو تیم لیورپول و سویا در بازل سوئیس برگزار شد و این دو تیم در حالی برابر هم به میدان رفتند که سویا قهرمان دو دوره قبلی این رقابت ها برابر لیورپولی قرار گرفت که با کلوپ انگیزه های زیادی برای فتح این جام داشت. از طرفی با توجه به این که دو تیم سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را در لیگ خودشان به دست نیاوردند، مصمم بودند تا با قهرمانی در لیگ اروپا از قانون جدید این رقابت ها یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان با قهرمانی در لیگ اروپا استفاده کنند.

نیمه نخست لیورپول تیم برتر میدان بود و عملکرد به مراتب بهتری به نمایش گذاشت و در دقیقه 35 مسابقه توسط دنیل استوریج به گل رسید و دروازه سویا را باز کرد تا شاگردان کلوپ پیروز به رختکن بروند. در شروع نیمه دوم هنوز یک دقیقه از زمان بازی نگذشته بود که کوین گامیرو گلزن فرانسوی توانست دروازه مینیوله را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه نوبت به درخشش کوکه هافبک گلزن سویا رسید که دو بار در دقایق 64 و 70 برای تیمش گلزنی کرد تا خیال تیم اسپانیایی را راحت کند و این دیدار با برتری 3 بر یک سویا و قهرمانی دیگر این تیم ادامه پیدا کند. این سومین قهرمانی پیاپی سویا در لیگ اروپا بود و باعث شد این تیم اسپانیایی سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و اسپانیا برای فصل آینده 5 نماینده در لیگ قهرمانان داشته باشد. فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز شنبه 8 خرداد در سن سیرو ایتالیا برگزار می شود تا از بین رئال مادرید و اتلتیکومادرید قهرمان این دوره رقابت ها مشخص شود.