به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۰۸۹۰۸

سعی کرده‌ام ارتباطم را با تلویزیون حفظ کنم

گروه فرهنگی: لاله اسکندری درباره‌ی پیشنهادش به رییس جدید صداوسیما و اینکه به عنوان یک هنرمند چه مطالبه‌ای از رییس جدید دارد؟ گفت: هر فردی از زاویه شخصی خودش می‌تواند معضلات تلویزیون را بررسی کند؛ من هم به عنوان یک بازیگر بیشتر از زاویه فیلم و سریال می‌توانم نسبت به رسانه ملی‌ام انتقاد داشته باشم.
سعی کرده‌ام ارتباطم را با تلویزیون حفظ کنم
 این بازیگر تصریح کرد: مشکلی که در چند سال گذشته به شدت تلویزیون با آن مواجه شد، پایین آمدن حجم تولیدات فیلم و سریالش بود و طبعا کیفیت کارها هم دیگر مثل گذشته نبود؛ به طوری که می‌توان گفت از سال گذشته حداقل سه، چهار برابر ساخت سریال‌هایمان در تلویزیون کاهش پیدا کرد و این اتفاق خوبی نیست.
این بازیگر سپس به بزرگترین معضل تلویزیون بعد از پایان دوره‌ی ریاست سید عزت‌الله ضرغامی اشاره کرد و یادآور شد: به نظرم بزرگترین معضل تلویزیون از پایان دوره آقای ضرغامی تا به حال، بدهی‌های سنگین سازمان صداوسیما به هنرمندان بوده است. واقعیت این است که ما هنوز بابت کارهایی که برای تلویزیون انجام داده‌ایم، به طور کامل دستمزدمان را دریافت نکرده‌ایم و نتیجه‌اش هم این می‌شود که همه ما هنرمندان از سازمان صداوسیما طلبکار هستیم.
 
وی سپس با اشاره به بحث جذب اسپانسر در تلویزیون عنوان کرد: تلویزیون در سه، چهار سال اخیر به جذب اسپانسرهای خارج از سازمان اقدام کرد. این اسپانسرها شروع به تولید سریال‌ کردند و این هم به نظرم یک معضل است؛ البته ناگفته نماند که اگر حضور اسپانسرها کنترل شده باشد خوب است اما وقتی حضور اسپانسر در سراسر کار مشهود می‌شود، دیگر کار ظرافت خودش را ندارد و اتفاق خوبی نیست. به نظرم نحوه‌ی استفاده از اسپانسرها در این سال‌ها در تلویزیون درست نبود؛ البته این نکته هم ناگفته نماند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما همین چند کار را هم نداشتیم.
 
اسکندری در ادامه همین مطلب به دوری هنرمندان از تلویزیون اشاره و در این زمینه بیان کرد: به نظرم چنین معضلاتی دامن خیلی‌ها را می‌گیرد. عده‌ای از هنرمندان مثل ما با هر شرایط سختی می‌ایستند و تحمل می‌کنند اما عده دیگری ترجیح می‌دهند جذب شبکه‌های دیگر شوند. در این زمینه بزرگترین معضل، بحث مالی است که اگر حل شود این اتفاقات هم نمی‌افتد؛ به عنوان مثال اخیرا که بازپخش سریال «در چشم باد» را که خودم هم در آن ایفای نقش داشتم، تماشا می‌کردم با خودم می‌گفتم چرا برای تلویزیون این اتفاق افتاد؟ آن موقع‌ها سریال‌های خوبی مثل «مختارنامه»،‌ «در چشم باد»، «خاک سرخ» و ... ساخته می‌شد اما تلویزیون دیگر سریال به یاد ماندنی ندارد.
 
وی سپس اظهار کرد: به عنوان یک بازیگر سال‌ها سعی کرده‌ام ارتباطم را با تلویزیون حفظ کنم و همیشه هم پیشنهادهای تلویزیون را پذیرفته‌ام و با انرژی کار کرده‌ام. همواره در این 15 سالی که برای تلویزیون کار کردم حس خوبی داشتم و امیدوارم در آینده تولیدات خوبی داشته باشیم. همچنین امیدوارم حضور آقای علی‌عسکری به عنوان رییس سازمان صداوسیما کمکی به تهیه‌کنندگان خوب و باسابقه ما باشد تا بتوانند مثل گذشته تولیدات خوبی برای تلویزیون داشته باشند و تلویزیون جایگاه قبلی‌اش را به دست بیاورد؛ البته باید این را هم در نظر داشت که کنترل صداوسیما با این همه مشکلات به هر حال کار دشواری است اما انتظار می‌رود شرایط بهتر شود.
 
لاله اسکندری در پایان صحبتش درباره اینکه آیا کار جدیدی برای تلویزیون خواهد داشت؟ اعلام کرد: فعلا پیشنهاد خیلی جدی برای کار در تلویزیون نداشتم اما مدت‌ها پیش که سریال «بی‌قرار» را کار کردیم گویا در حال مذاکره است تا به‌زودی از تلویزیون پخش شود.
مرجع : ایسنا