به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۰۸۹۱۱

تشویق نسیم ادبی در اولین اجرای کسوف

گروه فرهنگی: ایوب آقاخانی گفت: بازتولید نمایش «کسوف» برای یادکرد ارزش‌هایی است که در حال فراموشی هستند.
تشویق نسیم ادبی در اولین اجرای کسوف
نمایش «کسوف» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی شامگاه 16 خردادماه پس از پنج سال بار دیگر به صحنه رفت و در اولین شب اجرا، استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.
این نمایش به داستان یک مرد افغانستانی و زن ایرانی بازداشت شده در منطقه صفر مرزی که فرزند خود را از دست داده‌اند،‌ می‌پردازد و با بازی حمیدرضا آذرنگ و نسیم ادبی همراه است که در اولین اجرا بازی تاثیرگذار این دو به ویژه نسیم ادبی در بخشی از نمایش تشویق تماشاگران را هم در پی داشت.
 
آقاخانی در پایان این نمایش 50 دقیقه‌ای بیان کرد: متاسفانه مدتی قبل در خاکی که به آن خیلی مفتخریم، جنایتی رخ داد که قلب مرا مثل خیلی از ایرانی‌های دیگر به در آورد. در آن جنایت هر چقدر هم بگوییم افرادی که آن را مرتکب شدند غیرعادی بودند،‌اما به هر حال به یک دختر خردسال تجاوز شد و برای اینکه ردی از این جنایت نماند هم با اسید سوزانده شد.
 


کارگردان «کسوف» ادامه داد: این نمایش یادکرد ارزش‌هایی است که در حال فراموشی هستند و به همین دلیل تا پایان اجرا آن را به یاد کودک خردسالی که چنین جنایتی برایش رخ داد و خانواده‌اش به صحنه می‌بریم.  وی یادآور شد: خیلی تلاش کردم تا در این شب خانواده "ستایش" را به اینجا بیاورم،‌اما به نظر نقل مکان کرده‌اند و حتی از طریق سفارت افغانستان هم نتوانستم آن‌ها را پیدا کنم. با این حال «کسوف» را تقدیم به این والدین داغدار می‌کنم که می‌دانم چیزی جای فرزند آن‌ها را نمی‌گیرد.
 
به گزارش ایسنا،‌ در اولین اجرای نمایش «کسوف» در تماشاخانه «باران» که از ساعت 21 روی صحنه می‌رود و نورالدین حیدری ماهر تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، هنرمندانی همچون حسین مسافر آستانه و کوروش زارعی هم حضور داشتند.
مرجع : ایسنا