کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهر میکروبها کشف شد

مهر , 18 خرداد 1395 ساعت 14:44

گروه علمی: محققان از کشف شهری باستانی در زیر آبهای یونان خبر داده اند که نه توسط انسان بلکه به وسیله میکروبها ایجاد شده است.


گروهی از غواصان در حین گشت زنی در زیر آبهای ساحلی یونان در حوالی جزیره Zakynthos متوجه ساختار مدوری شدند که در نگاه نخست به نظر می رسید توسط انسانها ساخته شده باشد. در واقع غواصان تصور می کردند که بقایای یک تمدن باستانی را کشف کرده اند. اما حالا مشخص شده آنچه که آنها کشف کرده اند احتمالا قدمت به مراتب بیشتری نسبت به تصوراتشان دارد.
 
تحقیقات بیشتر نشان داد که این ساختار توسط یونانیان باستان تولید نشده بلکه در دوران زمین شناسی Pliocene که به حدود 5 میلیون سال پیش مربوط می شود پدیدار شده است.  با این حال نکته حیرت انگیز این کشف به سازندگان آن مربوط می شود. محققان دریافته اند میکروبها و نه یونانیان باستان این ساختار حیرت انگیز را ساخته اند. جزئیات کامل این کشف در ژورنال تخصصی Marine and Petroleum Geology منتشر شده  است.
 
محققان دانشگاه East Anglia بریتانیا که موفق به کشف این ساختار منحصربفرد شده اند در ابتدا تصور می کردند که بقایای یک تمدن فراموش شده در زیر آب را شناسایی کرده اند.  مدور بودن و همچنین صاف بودن سطوح سازنده این ساختار بیش از هر نکته دیگری برای محققان جالب توجه بوده است. آنها آزمایشات مختلفی بر روی این ساختار انجام داده تا مطمئن شدند که به دست انسانها ساخته نشده است. به باور محققان، همزمان با بالا آمدن سطح آب این شهر میکروبی به زیر آب فرو رفته و حالا به عنوان یک شهر فراموش شده شناسایی شده است.


کد مطلب: 108937

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/108937/شهر-میکروبها-کشف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir