به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۰۹۰۷۹
فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع

۹۰درصد حریق جنگل‌ پاسارگاد اطفا شد

گروه جامعه: فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور از اطفا ۹۰ درصد حریق جنگل‌های پاسارگاد خبر داد.
۹۰درصد حریق جنگل‌ پاسارگاد اطفا شد
سرهنگ قاسم سبزعلی در ارتباط با آخرین وضعیت حریق در جنگل‌های پاسارگاد، گفت: هم اکنون ۴ فرورند هلی کوپتر وزارت دفاع به اضافه نیروهای ما در محل حضور دارند و ۹۰ درصد حریق نیز اطفا شده است. وی در ارتباط با مشکلات پیش آمده برای استفاده از هلی‌کوپترهای هلال احمر اظهار کرد: ما برای استفاده از هلی‌کوپترهای هلال‌احمر با مشکلی روبرو نبودیم، اما این هلی‌کوپترها می‌توانند؛ تنها ساعات محدودی پرواز کنند، در غیر این صورت با خطر مواجه خواهند شد و این در حالی است که هلی‌کوپترهای هلال‌احمر حتی بیش از ساعات مجاز نیز برای اطفا حریق تلاش کردند.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور در مورد اینکه چرا از تهران نیرو به منطقه اعزام نشده است، افزود: انجام این اقدام منطقی نیست، زیرا استان فارس خود استان بزرگی است و به تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاه‌های آتش خاموش کن نیز مجهز است. سبزعلی در مورد وسعت منطقه خسارت‌دیده، گفت: اینکه گفته می‌شود؛ ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ هکتار آسیب‌دیده کذب است، زیرا کل آن منطقه این مقدار وسعت ندارد، اما به‌زودی آمار دقیق را اعلام می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در ارتباط با علت حریق اظهار کرد: عامل حریق همانند بیشتر حریق‌ها در کشور انسانی و سهوی است، احتمالا یک شکارچی یا دامدار آتشی روشن کرده و به علت ارتفاع بلند پوشش علفی که گاهی به ۵۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد و با توجه به خشکی هوا آتش گسترش پیدا کرده است.
مرجع : ایلنا