به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۱۰۳۰۳

خروج تومور ۱۲کیلویی ازکلیه یک‌مرد!

گروه حوادث: با تلاش کادر درمانی این بیمارستان تومور 12 کیلویی از کلیه مردی 50 ساله خارج شد.
خروج تومور ۱۲کیلویی ازکلیه یک‌مرد!
متخصص اورولوژی و جراح کلیه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: با تلاش کادر درمانی این بیمارستان تومور 12 کیلویی از کلیه مردی 50 ساله خارج شد.
 دکتر شهرام رزمجو  در خصوص این عمل موفقیت آمیز گفت: بیمار مردی 50 ساله بود که با تورم و احساس لمس توده در شکم به بیمارستان مراجعه کرد. وی ادامه داد: بیمار پس از مراجعه و پس از بررسی ها و انجام عکسبردای ،با تشخیص توده بسیار بزرگی در کلیه سمت راست مورد عمل جراحی گرفت.
 
وی با اشاره به پیشرفت بسیار بالای تومور در کلیه بیمار، گفت: این پیشرفت سیاهرگ اصلی شکم را درگیر و کاملا بسته بود و همزمان با این شرایط، بیمار درد شکم، کاهش وزن و خونریزی داشت و دچار کم خونی شده بود.  متخصص اورولوژی و جراح کلیه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: وزن تومور بیش از 12 کیلوگرم بود که برای یک کلیه بسیار بزرگ و خطرناک محسوب می‌شود.
 
رزمجو ادامه داد: با وجود همه خطرات، عمل جراحی با موفقیت انجام و تومور خارج و بیمار چند روز تحت نظر بود و اکنون مرخص شده و حال عمومی وی خوب است.  به گفته این پزشک متخصص، فشارخون بالا و کنترل نشدن آن، چاقی و استفاده از رژیم‌های غذایی پرچرب و از همه مهمتر مصرف سیگار و تنباکو از جمله عوامل به وجود آمدن تومور در کلیه است.
مرجع : ایرنا