به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۱۰۵۴۲

آسمانخراشی با نمای متفاوت در پکن

گروه فناوری:محققان در چین آسمانخراشی ساخته اند که به لطف بهره مندی از نمای شیشه ای ذوزنقه ای بهره وری در مصرف انرژی آن در سطح خیره کننده ای است.
آسمانخراشی با نمای متفاوت در پکن
در نگاه نخست اینگونه پیداست که آسمانخراش Beijing Greenland Center پکن همانند سایر آسمانخراشهای چین با نمای شیشه ای متشکل از ساختارهای مستطیلی است اما وقتی با دقت بیشتری به آن نگاه می کنیم متوجه تفاوت نمای شیشه ای آن می شویم.
این سازه مرتفع که در ۵۵ طبقه خلاصه شده در مرکز تجاری Dawangjing واقع شده و ۲۶۰ متر نیز ارتفاع دارد. فضای داخلی این ابرسازه متشکل از دفاتر اداری و ۱۷۸ آپارتمان است.
 
اوج هنرنمایی به کار گرفته شده در این آسمانخراش مربوط به نمای شیشه ای ذوزنقه ای شکل آن می شود که از این طریق نور خورشید به راحتی به فضای داخل هدایت شده یا به خارج منعکس می شود. 
شرکت سازنده این آسمانخراش اعلام کرده که استفاده از این نوع ساختارهای شیشه ای سایه روشنهای زیبایی از نور خورشید در نمای ظاهری آن ایجاد می کند.
 


هم اکنون انبوهی از ساختمانهای مرتفع در پکن ساخته شده که این مسأله مانع از رسیدن نور خورشید به بسیاری از مناطق می شود اما نمای شیشه ای منحصربفرد آسمانخراش Beijing Greenland Center نور خورشید را به بسیاری از ساختمانهای کم ارتفاع تر اطراف می رساند.  بنا بر ادعای شرکت سازنده، استفاده از این نوع ساختار شیشه ای به بهبود عملکرد حرارتی آسمانخراش کمک کرده و در عین حال دیگر از گرمای بیش از حد ناشی از ورود نور خورشید از نمای شیشه ای مسطح خبری نیست.

مرجع : مهر