به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۱۰۵۷۱
تازه ترین نظرسنجی در آمریکا

برتری شش درصدی کلینتون در برابر ترامپ

گروه بین الملل: نتایج تازه ترین نظرسنجی «فاکس نیوز» در آمریکا از برتری شش درصدی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها در برابر «دونالد ترامپ» نامزد منتسب به حزب جمهوریخواه حکایت دارد.
برتری شش درصدی کلینتون در برابر ترامپ
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی اِن اِن ، نتایج نظرسنجی تازه فاکس نیوز از رای دهندگان ثبت نام کرده که روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی است 44 درصد رای دهندگان به به کلینتون و 38 درصد به ترامپ رای می دهند که این درصدها بیانگر بهبود جایگاه کلینتون نسبت به نظرسنجی های مشابه در مدت دو ماه گذشته است.

نظرسنجی فاکس نیوز نشان دهنده دشواری مسیر ترامپ در رقابت با کلینتون است زیرا این نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در نظرسنجی ماه مه با اختلاف سه درصد از کلینتون جلو بود و در نظرسنجی مشابه اویل ماه ژوئن نیز با اختلاف سه درصد از کلینتون عقب افتاده بود. شبکه خبری سی اِن اِن همچنین با جمع بندی نتایج پنج نظرسنجی اخیر در آمریکا اعلام کرد که کلینتون با اختلاف شش درصد - 46 در برابر 40 درصد - از ترامپ پیش است.

این درحالی است که نتایج برخی نظرسنجی ها از کاهش اختلاف این دو نامزد ریاست جمهوری در آمریکا حکایت دارد. نتایج نظرسنجی جدید «دانشگاه کوئینپیاک» نشان می دهد که کلینتون تنها با اختلاف 2 درصد - 42 در برابر 40 درصد - از ترامپ جلو است. در حالی که نامزدی کلینتون از طرف حزب دموکرات آمریکا تقریبا قطعی شده اما در حزب جمهوریخواه هنوز بحث و جدلهایی درباره تایید ترامپ به عنوان نامزد رسمی این حزب وجود دارد اما ترامپ اعلام کرده که در هر صورت در انتخابات حاضر می شود و مدعی است که پیروز انتخابات هم خواهد بود.

ترامپ در هفته های اخیر تلاش کرده از حوادث تروریستی مانند تیراندازی شهر اورلاندو آمریکا و بمب گذاری های ترکیه و موارد مشابه برای ایجاد هراس از ناامنی و جذب رای دهندگان آمریکایی به سمت خود بهره برداری کند. ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در واکنش به حمله تروریستی فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول ترکیه گفت: باید هر کار ممکنی را انجام دهیم تا این تروریسم وحشتناک را خارج از آمریکا نگاه داریم.

ترامپ پیش از این با نوع واکنش خود به تیراندازی و قتل دهها نفر در اورلاندو آمریکا مناقشه ای به وجود آورده بود. او در واکنش به تیراندازی اورلاندو که 49 کشته و بیش از 50 زخمی بر جا گذاشت، در پیامی در توئیتر نوشت: قدردان پیام های تبریکی که به مناسبت درست بودن حرفهایم درباره تروریسم برایم ارسال شده، هستم؛ ما پیام تبریک نمی خواهیم بلکه شدت عمل و هوشیاری می خواهیم.
مرجع : ایرنا