به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۳ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۱۱۰۷۵۱
ایتالیا یک(5) - آلمان یک ( 6)

آلمان سومین تیم نیمه‌نهایی یورو 2016

گروه ورزشی: دیدار تیم های ملی فوتبال ایتالیا و آلمان در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به تساوی رسید كه در ضیافت پنالتی‌ها، ژرمن‌ها با حساب 6-5 به برتری رسیده تا به عنوان سومین تیم صعود کننده به نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا معرفی شوند.
آلمان سومین تیم نیمه‌نهایی یورو 2016
در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 تیم های ملی ایتالیا و آلمان که رقبای سنتی در فوتبال قاره سبز محسوب می شوند به مصاف هم رفته اند که این بازی در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک همراه شد. این دیدار حساس در شهر بوردو فرانسه و با قضاوت «ویکتور کاسای» از مجارستان برگزاری شد. تیم ملی ایتالیا در این دیدار، دانیل ده روسی و آنتونیو کاندروا دو هافبک اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و همین سبب شد تا لاجوردی پوشان نسبت به دیدارهای قبلی در میانه میدان با مشکل روبرو شوند.

در نیمه نخست هرچند آلمان مالکیت بیشتری بر توپ و میدان داشت، اما نتوانست خطر چندانی برای گلزنی ایجاد کند. در دقیقه سیزدهم، سامی خدیرا هافبک تدافعی ژرمن ها به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به شواین اشتاینگر داد. در 45 دقیقه اول، هر دو تیم روش محتطانه ای را در دستور کار داشتند و تنها فرصت ایده آل گلزنی در دقیقه 43 برای ایتالیا به دست آمد که پاس مناسب جیاچرینی با شوت سنگین استرارو مواجه شد که توپ با بدشانسی ایتالیایی ها و پس از برخورد به مدافعان آلمان، راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقایق ابتدای نیمه دوم بازی سرعت بیشتری به خود گرفت و بازیکان دو تیم برای رسیدن به گل با انگیزه تر نشان دادند.

در دقیقه 53، آلمان در آستانه رسیدن به گل قرار گرفت که ضربه توماس مولر را الساندرو فلورنزی به شکل عجیبی از روی خط دروازه ایتالیا بازگرداند تا دروازه تیمش بسته باقی بماند. در دقیقه 64، همکاری ماریو گومز و هکتور توپ را در محوطه جریمه به مسعوت اوزیل رساند تا این هافبک خوش تکنیک با شوتی سرضرب دروازه ایتالیا را گشوده و آلمان ها را غرق در شادی کند. ایتالیایی ها که خود را در آستانه حذف می دیدند برای جبران گل خورده بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند.

در دقیقه 73 توپ ارسالی ایتالیایی ها از محوطه جریمه آلمان به دست جروم بواتنگ برخورد کرد تا داور مجارستانی نقطه پنالتی را به سود لاجوردی پوشان نشان دهد. «لئوناردو بونوچی» این ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا بازی حساس دو تیم به تساوی یک بر یک برسد. در نهایت این دیدار در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار برای تعیین تیم برتر به  ضربات پنالتی کشیده شود كه در مجموع 9 ضربه به پیروزی رسیدند و به نیمه نهایی راه یافتند.

**ترکیب آلمان: مانوئل نویر، جوناس هکتور، بنتیک هوودس، متس هوملس، سامی خدیرا (شواین اشتاینگر)، مسعوت اوزیل، توماس مولر، جروم بواتنگ، تونی کروس، جوشا کیمیخ و ماریو گومز(جولین دراکسلر).
سرمربی: یواخیم لو
**ترکیب ایتالیا: جیان لوییجی بوفون، ماتیو دی شیلیو، جورجو کیلینی، الساندرو فلورنزی(متئو دارمیان)، گراتزیانو پله، استفانو استرارو، آندره آ برزاگلی، ادر، مارکو پارولو، لئوناردو بونوچی و جیاچرینی.
سرمربی: آنتونیو کونته