به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۱۱۰۰۶

تحریم‌های واشنگتن علیه رهبرکره شمالی

گروه بین الملل: دولت آمریکا برای اولین بار تحریم هایی را علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و 10 تن دیگر از مقام‌های این کشور در ارتباط با نقض حقوق بشر وضع کرده است.
تحریم‌های واشنگتن علیه رهبرکره شمالی
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آدام سزبین، معاون وزیر در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای گفت: دولت کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون خشونت و مصایب زیادی را علیه میلیون‌ها تن از مردم کره شمالی اعمال کرده که کشتارهای فراقانونی، کار اجباری و شکنجه از جمله این اقدامات است.

به گفته سزبین این تحریم‌ها به نشانه جدیت آمریکا در وادار کردن کره شمالی به متوقف ساختن این اقدامات است.  10مقام دیگر کره شمالی هم در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند. دولت کره شمالی هنوز واکنشی به این اقدام نشان نداده است.

این تدابیر هرگونه دارایی این افراد در آمریکا را مسدود می کند و مانع انجام معاملات شهروندان آمریکا با آنها می‌شود. کره شمالی از قبل به دلیل فعالیت های اتمی هدف تحریم‌های گسترده بوده است اما تحلیلگران می گویند تازه‌ترین اقدام آمریکا تلاش تازه‌ای برای افزایش انزوای دولت کره شمالی است.

این تحریم ها همزمان با گزارش وزارت خارجه آمریکا از موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی صادر می شود.  این گزارش تخمین می زند که ۸۰ تا ۱۲۰ هزار زندانی در اردوگاه‌های کره شمالی مکررا با شکنجه، تعرض جنسی و اعدام روبرو هستند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه اذعان کرد که بعید است تحریم‌های تازه بر عملکرد کیم جونگ اون اثر بگذارد.  دولت آمریکا در گذشته هم تحریم‌هایی را علیه رهبران کشورها وضع کرده است که از جمله شامل بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و معمر قذافی، رهبر سابق لیبی می‌شود.
مرجع : ایسنا