به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۱۱۰۴۷

یک زن نخست‌وزیر انگلیس می‌شود

گروه بین الملل: نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس انتخاب خود را کردند؛ «مایکل گوو» وزیر دادگستری حذف شد و آن‌ها «ترزا می» وزیر کشور و «آندره‌آ لدسام» وزیر مشاور انرژی را کاندیدای پست نخست‌وزیری کردند.
ه گزارش پایگاه خبری دویچه وله، محافظه‌کاران انگلیس دو زن را به عنوان کاندیداهای رقابت برای جانشینی پست دیوید کامرون انتخاب کردند و انگلیس برای دومین بار در تاریخ خود پس از مارگارت تاچر قرار است یک نخست وزیر زن داشته باشد. در رای‌گیری روز پنج‌شنبه ترزا می ۱۹۹ رای، آندره‌آ لدسام ۸۴ رای و مایکل گوو تنها ۴۶ رای آورد. حالا ۱۵۰ هزار عضو این حزب میان ترزا می، وزیر کشور و آندره‌آ لدسام، وزیر مشاور انرژی، رهبر آینده حزب و نخست‌وزیر آتی انگلیس را انتخاب خواهند کرد.
 
یکی از این دو زن باید امر دشوار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در مقام نخست وزیر آینده برعهده گیرد. روز نهم سپتامبر روشن می‌شود که این وظیفه بر دوش کدامیک خواهد افتاد. در رفراندمی که روز ۲۳ ژوئن امسال در بریتانیا برگزار شد، ۵۱/۹ درصد به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند؛ نتیجه‌ای که هم دولت انگلیس، هم مخالفان خروج و هم اتحادیه اروپا را با بحران روبرو کرد."خروج یعنی خروج"
ترزا می در سال ۱۹۷۷ به نمایندگی مجلس انتخاب شد. او پنج سال بعد در جایگاه اولین رئیس حزب محافظه‌کار قرار گرفت. وزیر کشور انگلیس از جمله موافقان ماندن در اتحادیه اروپا بود، اما بعد از روشن شدن نتایج رفراندم خود را به سرعت از اردوگاه موافقان ماندن در اتحادیه اروپا دور کرد و گفت که حاضر نیست در برابر خواست اکثریت بایستاد و با این شروع به میدان آمد: «خروج یعنی خروج». ترزا می تاکید کرد که هیچ تلاشی برای ماندن در اتحادیه اروپا نباید صورت گیرد و هیچ رفراندم دوباره‌ای برگزار نخواهد شد.
 
آندره‌آ لدسام از جمله طرفداران جدی "بریگزیت" است. او سال ۲۰۱۰ نماینده مجلس شد و در پست‌های بالا در وزارت دارایی انگلیس قرار گرفت. لدسام گفته است که فرصت‌های بسیار خوبی برای بریتانیا پس از رفراندم پیش‌بینی می‌کند. او خواستار روند کوتاه و سریع خروج از اتحادیه اروپاست و معقتد است که «بریتانیا جایگاه بسیار بهتری در جهان پیدا خواهد کرد.»
مرجع : ایسنا