به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۱۲۱۳۱

نوجوانان ساز می‌زنند بدون این‌که بدانند چرا

گروه فرهنگی:رهبر ارکستر نوجوانان ایران گفت: برخی هنرمندان گمان می‌کنند چون اعضای این ارکستر را نوجوانان تشکیل می‌دهند، سطح کاری بالایی ندارند، البته ما باید به آن‌ها زمان بدهیم و با اجراهای بیشتر به‌عنوان یک نهاد شناخته شویم.
نوجوانان ساز می‌زنند بدون این‌که بدانند چرا
آرمان نوروزی اظهار کرد: در ابتدای راه‌اندازی ارکستر نوجوانان ایران، ذهنیت ما این بود که هنرستان‌ها و آموزشگاه‌ها در این زمینه کار نمی‌کنند، نوجوانان ساز می‌زنند بدون این‌که بدانند چرا این کار را انجام می‌دهند.

از طرفی می‌خواستیم شکل جدیدی را از درآمدزایی در موسیقی نشان بدهیم و کاری کنیم که موسیقی مخاطب پیدا کند و ضمن انجام یک کار فرهنگی، درآمدزایی هم انجام شود.وی گفت: تنها شخصی که ما را حمایت کرد، بهرام جمالی (مدیرعامل سابق بنیاد رودکی) بود که سالن رودکی را دوبار در هفته برای تمرین در اختیار ما قرار داد.

ما منبع درآمدی نداریم و امیدوارم مدیرعامل جدید این بنیاد نیز همین حسن‌ نظر را درباره ما داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: تنها هنرمندی که که از ما حمایت کرد و با حضور در تمرین ارکستر، از دیدن بچه‌ها هیجان‌زده شد، لوریس چکناواریان - رهبر ارکستر و آهنگساز - بود. شاید بیشتر هنرمندان گمان می‌کنند، به‌دلیل این‌که اعضای این ارکستر را نوجوانان تشکیل می‌دهند، سطح کاری بالایی ندارند، البته ما باید به آن‌ها زمان بدهیم.

رهبر ارکستر نوجوانان ایران همچنین از اجرای این ارکستر در هفتم مردادماه در سالن حافظیه شیراز خبر داد و گفت: در این کنسرت، بخشی از سمفونی شماره ۶ بتهوون، سوئیت شماره ۱ چایکوفسکی، قطعه‌ای از مارکز دنزون و آثاری از امیراف و علی‌اکبر قربانی را اجرا می‌کنیم.

او اضافه کرد: اعضای ارکستر نوجوانان ایران از طرف یک موزیسین شیرازی به نام وحید رئیسی، برای اجرا در این شهر دعوت شدند که هزینه رفت‌وآمد و اقامت این نوجوانان همراه خانواده‌های‌شان برعهده آقای رئیسی است. در ایران، این یک کار کم‌سابقه است که گروهی با این سن و سال، چنین اجرایی را انجام دهد.

نوازندگان ارکستر نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال سن دارند و با سازهای مختلفی هنرنمایی می‌کنند. این ارکستر که در سال ۱۳۹۳ تأسیس شد، تا کنون ۵۶ نوازنده را جذب کرده است.
مرجع : ایسنا