به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۱۲۳۳۵

المپیادهای دانشجویی نماد توسعه دانشگاه‌

گروه علمی:افتتاحیه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور - مشهد ‌دبیر اجرایی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور با اشاره به برگزاری این المپیاد در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: برگزاری المپیادهای دانشجویی نماد توسعه دانشگاه‌هاست چرا که این المپیادها نماد ورزش همگانی است.
المپیادهای دانشجویی نماد توسعه دانشگاه‌
دکتر حمیدرضا طاهری، در اختتامیه بخش دختران سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به رویکردهای متفاوت دانشگاه فردوسی در برگزاری این دوره از المپیاد گفت: در نخستین جلسه ستاد برگزاری این المپیاد در دانشگاه قرار بر این شد نسخه‌ای جدید از المپیاد در این دوره ارایه شود. ما از دو سال پیش مشغول آماده‌سازی و استانداردسازی امکانات ورزشی دانشگاه بودیم. در این راستا دهکده بازی‌ها در دانشگاه فردوسی مستقر شد.

دبیر اجرایی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان با بیان اینکه در جریان آماده‌سازی امکانات دانشگاه برای این المپیاد 5500 متر مربع به فضای ورزشی خود اضافه کرده است، اظهار کرد: همچنین نخستین پیست دوومیدانی استاندارد در بین دانشگاه‌های کشور و سالن ورزشی تخصصی بدمینتون در دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین خوابگاه‌ها و سلف‌سرویس‌های دانشگاه برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها بازسازی و زیباسازی شده و نکات بهداشتی در آن مورد تاکید قرار گرفته است. علاوه بر این سیستم غذایی شرکت‌کنندگان به شکلی برنامه‌ریزی شد که متناسب با شرایط مسابقات باشد. ما در این دوره برای نخستین مرتبه سیستم رخدادهای ورزشی را به وزارت علوم پیشنهاد کردیم.

طاهری اضافه کرد: این سیستم برای این مسابقات راه‌اندازی شد و آموزش مجازی سرپرستان کل، صدور کارت‌ها، امکانات رفاهی، چتر وایرلس دانشگاه و...از طریق آن صورت پذیرفت. این نخستین مرتبه‌ای است که به طور کامل از این تکنولوژی در مسابقات بهره‌مند می‌شویم.

دبیر اجرایی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان با اشاره به جنبش داوطلبی که در حاشیه این المپیاد برگزار شد، اظهار کرد: برای این دوره از رقابت‌ها سیستم جذب داوطلبان ورزشی راه‌اندازی شد. امروز در رقابت‌های بین‌المللی ورزشی و در سطوح بسیار بالا از ظرفیت‌های داوطلبانه برای برگزاری مسابقات استفاده می‌شود و ما نمونه آن را در برگزاری رقابت‌های سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی مشاهده کردیم.

وی با اشاره به رویکردهای فرهنگی این المپیاد خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی در معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی صورت گرفت. باید توجه داشت سال 95 سال سختی برای دانشگاه‌ها بود اما مدیریت مالی دانشگاه تواسنت به خوبی از پس برگزاری این مسابقات برآید و کوچک‌ترین خللی به این حوزه وارد نشد.
مرجع : ایسنا