به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۱۲۳۷۲
رییس پلیس فتا خبر داد:

سرقت اطلاعات 209 هزار حساب بانکی

گروه جامعه: سردار هادیانفر رییس پلیس فتا رییس پلیس فتا ناجا از دستگیری چهار تن که اقدام به سرقت اطلاعات حساب بیش از 209 هزار مشتری بانکی کرده بودند، خبر داد و گفت: این افراد از کارمندان دو شرکت تراکنش بودند.
سرقت اطلاعات 209 هزار حساب بانکی
سردار کمال هادیانفر با اشاره به برخی از پرونده‌های پلیس فتا در یکی دو هفته اخیر گفت: در این مدت پرونده‌های زیادی در پلیس فتا ناجا مورد رسیدگی قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به کشف دو پرونده شاخص به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال معادل 6 میلیارد تومان اشاره کرد. در این پرونده اطلاعات بیش از 209 هزار حساب بانکی، توسط تعدادی از کارمندان دو شرکت متوالی تراکنش و امنیت سرقت شده بود که چهار نفر از متهمان این پرونده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند .

هادیانفر با بیان اینکه اینکه کل جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 62درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین جرایم به ترتیب اولویت شامل برداشتهای غیر مجاز از حسابهای بانکی ، مزاحمت های اینترنتی ، موضوعات اخلاقی ، نشر اکاذیب و کلاهبرداری است که البته با تلاشهای جدی که توسط پلیس سایبری کشور در حوزه‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد کاهش برداشتهای غیر مجاز بوده‌ایم اما در این خصوص باید همکاری و تعامل سازمانها، بانک ها و مردم با این پلیس بیشتر شود .

پیوستن مرکز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش با پیشنهاد ایران

رییس پلیس فتای ناجا درباره جدیدترین عملیات بین المللی پلیس سایبری کشور گفت: در آخرین نشست روسای پلیسهای سایبری اوراسیا که در ماه جاری برگزار شد، پلیس فتا با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی مانند داعش ، القاعده و النصره در فضای مجازی و انتقاد به مستندات ارائه شده در نشست مبنی بر باز بودن پروفایل‌های توییتر ، فیس بوک و برخی پیام رسانهای تلگرام جهت فعالیت های گروه‌های تروریستی به منظور جذب ، آموزش و به کارگیری نیروهایی برای انجام فعالیتهای تروریستی در دنیا پیشنهادی ارائه شد که خوشبختانه با حمایت چند کشور دیگر از ایران، منجر به ایجاد سیستم جدید مرکز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضد داعش شد.

رییس پلیس سایبری کشور ابراز امیدواری کرد که سازمان اینترپل ضمن پیوستن به ائتلاف ضد داعش عزم جدی تری در برخورد با گروهک های تروریستی که باعث ناامنی و نگرانی مردم جهان شده اند با همکاری پلیس سایبری سراسر جهان داشته باشند .

به گفته هادیانفر، در نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرایم سایبری تروریستی تقدیر شد.

پرونده هکر عربستانی در پلیس فتا

هادیانفر همچنین با اشاره به پرونده هکر عربستانی با تاکید بر این نکته که این هک ارزش مالی زیادی ندارد، گفت: هیچگونه اطلاعاتی از سایتهای دیفیس(deface) برداشت نشده و اساسا هکر قادر به سرقت اطلاعات نبوده است؛ البته در این خصوص کلیه مستندات فنی و قانونی به پلیس کشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال شده و منتظر اعلام پلیس عربستان در خصوص شناسایی و برخورد قانونی با هکر مذکور هستیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فتا، وی تاکید کرد: پلیس عربستان می‌بایست بر اساس تعهدات و همکاری پلیسی پاسخ مستند ، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد.
مرجع : ایسنا