به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۱۳۰۴۵
نوبخت: همه باید از بدبینی به دولت پرهیز کنند

غیرمنصفانه علیه دولت سیاه نمایی می کنند

تکذیب سخنان منسوب به نوبخت درباره صداوسیما
گروه سیاسی: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان موفقیت های دولت در بخش اقتصادی از جمله کنترل تورم و حمایت از کشاورزان گفت: متاسفانه برخی ها در رابطه با عملکرد دولت بی انصافی کرده و اقدام به سیاه نمایی می کنند.
غیرمنصفانه علیه دولت سیاه نمایی می کنند
محمدباقر نوبخت شامگاه روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز دولت تدبیر و امید با حمایت از کشاورزان حجم خرید دولتی گندم را از 4.5 میلیون تن به 10 میلیون تن افزایش داده است. وی با بیان این که طی سال جاری میزان اعتبار اختصاص یافته برای گندم خریداری شده از کشاورزان کشور بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال خواهد بود، افزود: افزایش میزان تولید گندم بیانگر حمایت های دولتی و تمایل کشاورزان برای کشت محصولات کشاورزی از جمله گندم است.

نوبخت همچنین با اشاره به سیاست های موفق دولت تدبیر و امید در حمایت از کشاورزان گفت: در بخش چای نیز با افزایش 40 درصدی کاشت این محصول کشاورزی رو به رو هستیم که نشانگر سودده بودن و تمایل کشاورزان برای کاشت این محصول است. وی در ادامه با اشاره به تاکید و دستور رئیس جمهوری در راستای تلاش برای خروج کشور از حالت رکود اقتصادی بیان کرد: خوشبختانه دولت توانست نرخ تورم را تک رقمی کند و هم اکنون درصدد رونق اقتصادی کشور هستیم و تا پایان سال 95 باید شاهد به حرکت درآمدن چرخ های اقتصادی کشور باشیم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اختصاص 160 هزار میلیارد ریال برای هفت هزار و 500 واحد تولیدی در کشور گفت: این میزان اعتبار برای واحدهای کوچک و متوسط اختصاص می یابد که با برنامه ریزی صورت گرفته رشد اقتصادی کشور را سرعت بخشیده و چرخ های توسعه ملی را به حرکت در می آورد. وی با بیان این که عمده بودجه کشور از نفت تامین می شود، اظهار کرد: باید اعلام کنیم که وابستگی کشور به نفت نسبت به دوره های گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه ایران و کاهش فروش نفت اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توانست فروش نفت را روزانه از یک میلیون بشکه به 2.5 میلیون بشکه افزایش دهد و البته گلایه هایی نیز از برخی کشورهای همسایه داریم که اگر هم اکنون حمایت های ایران نباشد، شبانه شکست می خورند و همان کشورهایی که در هشت سال دفاع مقدس زیربناهای ایران را نشانه رفتند و در تحریم ها نیز تابع تصمیمات زورگویان بودند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام این که دولت به دنبال اجرای سیاست های توسعه متوازن در کشور است، گفت: برخی ها بیان می کنند که دولت به برخی استان ها بیشتر از استان های دیگر توجه دارد ولی دولت دنبال عدالت است و همه باید از بدبینی به دولت پرهیز کنند. وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهوری برای توجه به مناطق کمتر توسعه یافته گفت: دولت تدبیر و امید معتقد به توسعه متوازن است.

وی خطاب به مردم آذربایجان غربی گفت: به طور جدی پیگیر تحقق وعده های رئیس جمهوری در سفر به آذربایجان غربی هستیم و پروژه هایی همچون راه آهن ارومیه و بیمارستان آیت الله خویی که مطالبه مردم آذربایجان است، پیگیر شده و با تخصیص اعتبار 100 درصدی، برای اتمام آنها تلاش خواهیم کرد. نوبخت به مردم آذربایجان غربی قول داد تا در بودجه سال 96 ردیف بودجه خاصی برای برقراری توسعه متوازن و جبران عقب ماندگی های این استان در نظر بگیرد.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه خواستار توجه بیشتر دولت یازدهم به آذربایجان غربی شد و گفت: متاسفانه درگیری مستقیم آذربایجان غربی در جنگ تحمیلی هشت ساله و مبارزه با اشرار ضد انقلاب در طول 37 سال از انقلاب، سبب شد که دیدی امنیتی به این استان ایجاد شده و سرمایه گذاری مناسبی صورت نگیرد.

وی با اعلام این که سال گذشته 50 هزار تبعه کشورهای دیگر که خواستار خروج غیرقانونی از کشور بودند، در آذربایجان غربی دستگیر شدند، اظهار کرد: این استان همواره با معضلات اجتماعی و فرهنگی دست و پنجه نرم می کند که نیازمند توجه ویژه ای به این مقوله است. همچنین در ادامه حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه از دولت تدبیر و امید خواست تا تلاش خود را برای اتمام پروژه راه آهن ارومیه و ساماندهی کشاورزان به کار گیرد.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه ای است، گفت: متاسفانه سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی دارای رتبه سی ام در کشور است که باید سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز از دولت روحانی خواست تا برنامه ریزی دقیقی برای اتمام پروژه راه آهن ارومیه و بیمارستان آیت الله خویی داشته باشد. وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه دولت به مسیرهای جاده ای آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی دارای معادن بسیاری است که متاسفانه به جای استفاده مناسب، خام فروشی می شود.

قاضی پور همچنین طی سخنانی از دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: ای کاش برخی هزینه ها در دولت گذشته به جای خود افراد در توسعه مناطق روستایی هزینه می شد. جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، با حضور گسترده مسئولین استانی همراه بود.

در همین ارتباط دفتر سخنگوی دولت با صدور اطلاعیه ای اظهارات منسوب به محمدباقر نوبخت مبنی بر اقدامات صدا و سیما علیه دولت را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است:دفتر سخنگوی دولت اظهارات منتشر شده و منسوب به نوبخت در خصوص صدا و سیما را کذب محض دانست و از رسانه ها خواست در بازنشر اخبار و اظهار نظرها دقت بیشتری به عمل آورند.
مرجع : ایرنا