به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۱۳۶۱۲
در بدو ورود به آنکارا

ظریف: دوران کودتاگری سپری شده است

گروه سیاسی: وزیر خارجه ایران در اولین سفرش به ترکیه پس از کودتا گفت: ما معتقد هستیم که دوران زورگویی و کودتا سپری شده و دیگر در منطقه ما جایی ندارد.
ظریف: دوران کودتاگری سپری شده است
محمدجواد ظریف در بدو ورود به آنکارا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تحولات منطقه و رایزنی با کشورهای تاثیرگذار افزود: ایران، روسیه و ترکیه از بازیگران مهم در منطقه به‌شمار می‌آیند و نیاز است با یکدیگر گفت‌وگو و همکاری داشته باشند. او در عین حال خاطرنشان کرد: اگر اختلاف‌نظری هم میان کشور های منطقه باشد می‌توان آن را از طریق گفت‌وگو برطرف کرد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به محکومیت کودتای نافرجام اخیر ترکیه از سوی ایران در همان ساعت‌های اولیه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم دوران زورگویی و کودتا دیگر سپری شده و در منطقه ما جایی ندارد و رای و اراده و خواست مردم را نمی‌توان با اقدامات یک گروه نظامی سرکوب کرد و به همین دلیل همه مقام‌های ایران از مقام معظم رهبری، ریاست‌جمهوری، رییس مجلس و من و سایر مقامات ایران کودتا را محکوم کردیم.

وی تصریح کرد: حرکت و ایستادگی مردم ترکیه در از بین بردن مبانی کودتای نافرجام در ترکیه اقدام بسیار مهمی بود. حضور مردم در صحنه درس مهمی به کودتاگران بود.
مرجع : ایسنا