کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده

راز شادمانی مردم دانمارک چیست؟

ايرنا , 27 مرداد 1395 ساعت 9:37

روه جامعه: نشریه واشنگتن پست در گفت و گو با یک کارشناس برجسته دانمارکی، به تاثیر نظام آموزشی و رفتار والدین بر احساس شادمانی در جامعه پرداخته است.


گزارش اخیر سازمان ملل متحد از دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان یاد کرده است.گرچه افزایش احساسات ضدپناهجویان در این کشور نشان می دهد که همه چیز چندان هم بر وفق مراد نیست، اما مردم دانمارک نظام آموزشی و فرهنگ کودک پروری را مایه مباهات خود می دانند.نشریه واشنگتن پست آمریکا به همین بهانه به سراغ نویسنده یک کتاب برجسته در این زمینه رفته است.«ایبن دیسینگ سندل» نویسنده کتاب «پرورش کودک به روش دانمارکی» در این رابطه می گوید : پیشنهادی که می توانم به والدین بدهم این است که کودکان خود را آزاد بگذارند. این کار از طریق تلاش برای درک کودک امکان پذیر است.وی می افزاید که کودکان به قدری باهوش هستند که ناخودآگاه با جهان اطراف ارتباط برقرار کنند و والدین باید به توانایی کودکان خود اطمینان داشته باشند.سندل معتقد است که تلاش برای ارتباط با کودک و ثبت خاطرات مشترک، می تواند هدف و معنای متفاوتی به زندگی آنها بدهد.

وی گرچه حمایت های دولت دانمارک در این زمینه، از جمله مرخصی طولانی مدت زایمان را بی تاثیر نمی داند، اما معتقد است که ایجاد تعادل بین محیط کار و خانه حتی برای والدین دانمارکی هم امری چالش برانگیز است.سندل مدعی است که در این کشور، پدران هم پا به پای مادران در آموزش و حمایت از کودکان نقش دارند و همه وظایف به صورت برابر بین والدین تقسیم شده است. این موضوع خود حس امنیت و آرامش بیشتری برای کودکان به ارمغان آورده است.
این محقق و نویسنده تاکید می کند که با وجود نقش پررنگ والدین، نظام آموزشی هم نقش بسیار زیادی در آینده کودکان دارد. یک معلم متعهد، مسیر شکوفایی استعداد های کودک را تسهیل و آینده روشنی برای آنها رقم می زند.


کد مطلب: 114033

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/114033/راز-شادمانی-مردم-دانمارک-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir