به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۱۴۴۴۹
هواپیماهایتان را سرنگون مي‌كنيم

هشدار مجدد آمریکا به سوریه و روسیه

گروه بين‌الملل: بعد از هدف‌ قرار گرفته شدن نیروهای کرد و مستشاران ائتلاف در شهر شمالی حسکه، وزارت دفاع آمریکا، سوریه و روسیه را به سرنگونی هواپیماهایشان تهدید کرد.
هشدار مجدد آمریکا به سوریه و روسیه
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت سوریه هشدار داد آماده سرنگون کردن هواپیماهایی است که نیروهای ائتلاف ضد داعش را در شمال سوریه تهدید کنند اما این وزارت خانه از اعلام یک منطقه پرواز ممنوع خودداری کرد. مقامات ارتش آمریکا هفته گذشته بعد از هدف‌ قرار گرفته شدن نیروهای کرد و مستشاران ائتلاف در شهر شمالی حسکه، از این موضوع ابراز خشم کردند. جنگنده‌های ارتش آمریکا نیز دست کم دو بار برای عقب ‌راندن هواپیماهای سوری بلند شدند اما هیچ برخورد هوایی صورت نگرفت.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون گفت: «ما کماکان به رژیم سوریه نصیحت می‌کنیم از این مناطق دور بماند. ما می‌خواهیم از افراد خود بر روی زمین دفاع کنیم و آنچه برای دفاع از آنها نیاز است انجام دهیم.» کوک با این حال از استفاده از اصطلاح «منطقه پرواز ممنوع» خودداری کرد. وی گفت: «این یک منطقه پرواز ممنوع نیست اما عقل حکم می‌کند رژیم سوریه از مناطقی که نیروهای ائتلاف در حال عملیات هستند دور بماند.» آمریکا هشدار به سوریه را از طریق روسیه ارسال کرده است.

کوک همچنین افزود: این هشدار شامل جت‌های روسی نیز می‌شود. وی گفت: «اگر آنها نیروهای آمریکایی را تهدید کنند ما حق دفاع از نیروهایمان را داریم.» آمریکا نه تنها از مشاوران ائتلاف حمایت می کند، بلکه از نیروهای متحد خود بر روی زمین از جمله نیروهای کرد نیز حمایت خواهد کرد. واشنگتن و مسکو چند هفته‌ایست برای برقراری همکاری نظامی در سوریه در نبرد با داعش در تماس هستند. اما کوک گفت تا حصول چنین توافقی راه زیادی مانده است. وی گفت: «اقدامات اخیر رژیم سوریه و روسیه موجب شد هرگونه هماهنگی دشوارتر شود.»