کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمار فروش سینماها بسیار امیدبخش است

28 شهريور 1395 ساعت 16:09

گروه فرهنگی: ما در کل دنیا دو سینما داریم، یکی هالیوود و دیگری سینمای ایرانرئیس سازمان سینمایی در برنامه شهرفرنگ عملکرد و پیشرفت‌های سینما را طی سه سال گذشته مورد بررسی قرار داد.


حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی روی آنتن شبکه خبر سیما رفت. او در ابتدای سخنان خود تشکر و خسته نباشید به سینماگران به خاطر تلاش‌هایشان در مورد رشد فروش سینماهای کشور گفت: آمار فروش سینماها در طول امسال، بسیار امیدبخش بوده و ما این روزها شاهد صف‌های عریض و طویل سینما هستیم که سال‌ها بود مردم ندیده بودند و این برای ما باعث خوشبختی است.

فکر می‌کنم ما تنها ملتی هستیم در دنیا که سانس 6 صبح را هم با سالن‌های پر از جمعیت تجربه کردیم.او ادامه داد: در سال 92 شمار مخاطبان سینمای ایران به یک حد بحرانی رسیده بود، به زیر 8 میلیون نفر و فروش زیر 30 میلیارد تومان، در سال 93 به 54 میلیارد تومان و در سال 94 به 74 میلیارد تومان رسیدیم و امسال هم رقم 100 میلیارد را رد کرده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود که در طول امسال به رقم 40 میلیون مخاطب هم برسیم، به این معنا که از هر دو نفر ایرانی یک نفر حتما به سینما می‌رود که این اتفاق بسیار خوشایند و شاید غیرقابل باور است.


ایوبی اظهار کرد: اولین دلیل این موفقیت خود سینماگران هستند که در یک فضای خوب و صمیمی و مملو از احترام متقابل وارد میدان شده‌اند و فیلم‌های بسیار خوبی می‌سازند. دومین دلیل ورود جوانان به سینما است که با انرژی وارد عرصه شدند، و این یک اتفاق درخشان در سینمای ایران است.

ایوبی در مورد ظرفیت واقعی مخاطبان ایرانی گفت: من ظرفیت واقعی سینمای ایران را حداقل 200 میلیون نفر در سال می‌بینم، این اعداد و ارقام در شرایطی است که ما 1000 شهر بی سینما داریم. البته ما در سال 92، 300 سینما داشتیم که خیلی از آنها فرسوده و غیرقابل استفاده شده بود و موج تعطیلی سینماها آغاز شده بود اما این موج برگشته و در طول 3 سال گذشته بیش از 100 سالن سینما ساخته شده و همه سالن‌ها به روز و تجهیز شده‌اند و همین الان هم بیش از 100 سالن سینما در حال ساخت است.

در حقیقت این مردم و به ویژه بخش خصوصی است که به کمک سینما آمده‌اند. بنابراین خیلی امیدواریم که این روند پرشتاب ادامه پیدا کند.او در ادامه در مورد ابراز تاسف و پشیمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران یکی از فیلم‌‌های پرفروش گفت: آقای وزیر چندین بار توضیح دادند که شورای اعطای پروانه ساخت و نمایش، در حقیقت امین و مورد وثوق نظام است و اگر آنها فیلمی را تایید کنند همه باید تمکین کنند البته خطای انسانی دور از ذهن نیست و ممکن است در اعطای این پروانه نمایش خطای انسانی هم رخ دهد.

او افزود: ما از شهریور سال گذشته تا الان 8 فیلم دفاع مقدسی بسیار خوب و پرمخاطب اکران کرده‌ایم. فیلم‌های دینی، دفاع مقدس و ارزشی در کارنامه سینمای کشور کم نیست.ایوبی تاکید کرد: سینما فقط پول نمی‌خواهد، بلکه عقبه و پشتوانه می‌خواهد که ما این پشتوانه را داریم. ما 116 سال تجربه سینمایی داریم و این پشتوانه قوی برای سینماگران جوان کشورمان است، اگر می‌خواهیم مردم به سوی مصرف تولید داخلی حرکت کنند باید به صنعت سینما توجه بیشتری کنیم زیرا سینما فرهنگ‌ساز است و به راحتی می‌تواند مسائل فرهنگی را در ذهن مخاطب نهادینه کند.

رئیس سازمان سینمایی در مورد بازیگرانی که به رسانه‌های خارجی پیوسته‌اند با بیان اینکه ما به عنوان مدیران کشور بر صندلی پدری نشسته‌ایم و همه جوانان کشور را باید فرزندان خودمان تلقی کنیم، گفت: برخی از بازیگرانی که به هر دلیلی از کشور رفتند و به شبکه‌های خارجی پیوستند به دنبال بازگشت به کشور هستند، این بازیگران در حال حاضر غربت خارج را تجربه کرده‌اند و به شدت آسیب دیده‌اند؛ بنده به عنوان یک ایرانی خود را مسئول می‌بینم و علاقه‌مندم که این هنرمندان به کشور بازگردند و ما هم راه را باز گذاشته‌ایم تا به کشور بازگردند؛ به نظر می‌رسد آنها خودشان هم پشیمانند؛ به شخصه معتقدم هر هنرمندی در کشور خود موفق‌تر است و موفقیت‌های مقطعی در سایر کشورها کوتاه مدت و سطحی است.


کد مطلب: 116509

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/116509/آمار-فروش-سینماها-بسیار-امیدبخش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir