کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش ساعت ۹۳۰ میلیونی در بازار پایتخت!

ایسنا , 3 آذر 1395 ساعت 15:56

گروه اقتصادی: نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت با بیان این‌که همه ساعت‌های تقلبی در ایران از گمرک وارد شده‌اند و دارای برگ سبز هستند، گفت: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار ساعت به کشور وارد می‌شود.


علی رضاخانلو امروز - چهارشنبه - در نشستی درباره پدیده قاچاق در حوزه ساعت اظهار کرد: در این بخش، قاچاق کالا وجود ندارد و اگر هم باشد به میزان یک درصد است آن‌هم مربوط به ساعت‌هایی است که به‌طور مثال به عنوان هدیه وارد می‌شوند. باید بدانیم که عنوان بنکدار و صاحب برند در این حوزه وجود ندارد، چرا که تعرفه گمرکی برای ساعت چهار درصد است که اگر بخواهد به صورت قاچاق وارد شود هزینه‌ آن چند برابر می شود.وی ادامه داد: از حدود سه‌ ماه قبل تاکنون که موضوع کالاهای قاچاق در دستور کار قرار گرفت اصناف در این زمینه در رأس کار بودند و پیش قدم در زمینه‌ مقابله با کالاهای قاچاق و ریشه‌کن کردن آنها اقدام کردند. در کنار این بازرسی‌ها توسط تعزیرات، گمرک، دادستانی و نمایندگانی از اتحادیه مربوطه نه تنها در بحث قاچاق بلکه در زمینه‌ پروانه کسب و فعالیت‌های قانونی و نیز میزان قیمت‌ها صورت گرفت.

وزارت صنعت مقصر اصلی ساعت‌های تقلبی است
نایب رییس دوم اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت تهران در مورد بزرگ‌ترین معضل بازار ساعت در ایران، تصریح کرد: بزرگ‌ترین معضلی که در این صنف وجود دارد مربوط به ساعت‌های تقلبی است که فعالیت خیلی از برندهای بزرگ را به مخاطره انداخته است. در این زمینه وزارت صنعت مقصر اصلی است، چرا که این مساله نیازمند ثبت سفارش است. ما به شدت پیگیر این مساله هستیم که با در نظر گرفتن تعاملات لازم ثبت سفارش اصناف نیز دیده شوند تا از واردات ساعت‌های تقلبی جلوگیری کنیم.
رضاخانلو افزود: علاوه بر این همه ساعت‌های تقلبی از مبادی گمرک وارد شده و دارای برگ سبز هستند. بدون استثنا همه ساعت‌های تقلبی از چین به ایران وارد می‌شوند و از طریق فرودگاه امام (ره) به کشور می‌آید.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی‌ دیگر از مسائل این است که فروشندگان در مورد تقلبی یا اصلی‌بودن ساعت فروخته شده به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌کنند. ممکن است مردم با اطلاع در این خصوص از خرید ساعت تقلبی منصرف شوند و حق آنها در این زمینه تضییع شود.نایب رییس دوم اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت تهران با بیان این‌که در زمینه ثبت برند جدید از فعالان در این حوزه حمایت می‌کنیم، گفت: حاضریم با بانک‌ها صحبت‌های لازم را انجام دهیم تا با سود پایین در بخش تولید کمک‌های مالی را داشته باشیم. اما نکته قابل تامل این است که تولید ساعت مچی در ایران صفر است و تنها در بخش ساعت دیواری چند تولیدکننده داریم. در داخل توان ساخت تولید موتور ساعت وجود ندارد و این مشکل نه تنها به ماشین‌آلات تولید، بلکه به تکنولوژی هم مربوط می‌شود.

فروش ساعت ۹۳۰ میلیونی در بازار پایتخت
رضاخانلو در خصوص میزان واردات سالانه ساعت به ایران نیز اعلام کرد: سالانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار ساعت به کشور وارد می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آن ساعت مچی و کمتر از ۱۰ درصد آن ساعت دیواری و رومیز است.به گفته وی، نزدیک به ۸۰۰ واحد صنفی قانونی تحت نظر اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت فعالیت می‌کنند. علاوه بر این ۳۰۰ واحد صنفی بدون مجوز نیز وجود دارند که ۲۰۰ مورد آنها در حال انجام روند قانونی هستند.

نایب رییس دوم اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت تهران همچنین در پاسخ به سوالی مربوط به گران‌ترین ساعت موجود در بازار تهران، گفت: در حال حاضر گران‌ترین ساعتی که در بازار داخل وجود دارد تا ۲۵۰ میلیون تومان است، اما حدود سه سال قبل ساعتی که دارای برلیان و طلا بود حدود ۹۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.


کد مطلب: 120890

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/120890/فروش-ساعت-۹۳۰-میلیونی-بازار-پایتخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir