کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گاف عجيب خبرگزاري بيطرف: عارف و روحاني ۵ درصد راي دارند اصلاح‌طلبان۲۳درصد!

7 خرداد 1392 ساعت 19:04


گروه سياسي: يك خبرگزاري عمومي و كاملا بي‌طرف!! كه چندي پيش فقط در يك روز بالغ بر ۲۰ خبر از قاليباف در صفحه اول خود منتشر كرده بود!! اقدام به انتشار نتيجه يك نظرسنجي جالب! كرده كه طبق آن كانديداي محبوب اين خبرگزاري بي‌طرف ۳۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده و جالب تر آنكه هر دو كانديداي اصلاح‌طلبان و جناح اعتدال (روحاني و عارف) جمعا ۵ درصد به دست آورده‌اند!!
به گزارش بهارنيوز، اين خبرگزاری بي‌طرف! ‌نوشته كه در نظرسنجی‌اي که از سوی مرکز افکار سنجی‌اش درباره انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است، اقبال مردم به نامزدهای هشتگانه انتخابات چنین است: محمد باقر قالیباف ۳۵.۸ درصد، سعید جلیلی ۱۱.۵ درصد، ولایتی ۸.۳ درصد، حداد عادل ۶.۹ درصد، محسن رضایی ۶.۵ درصد، عارف ۳.۳ درصد، حسن روحانی ۲.۵ درصد و سید محمد غرضی کمتر از یک درصد!!


در اين نمودار خبرگزاري بي‌طرف و حرفه‌اي، اصلاح طلبان ۲۳.۸ درصد، راي دارند!

و چند سطر پايين تر در نموداري ديگر در همين خبرگزاري كاملا بي‌طرف!

آراي 23 درصدي اصلاح‌طلبان به راي3/3 درصد عارف مبدل و حتي با فرض قرار دادن آراي اقاي روحاني در سبد اصلاح‌طلبان كل آراي آن حدود 6 درصد شده است!
.................................................................
اين درحاليست كه حتي سايت‌هاي پربيننده اصولگرايان معتدل شامل تابناك، فرارو، عصرايران و انتخاب نتايج نظرسنجي‌‌اشان ۱۸۰ درجه با نتايج خبرگزاري بي‌طرف!! متفاوت است. براي مثال همين امروز سايت انتخاب نوشت: نظرسنجی اینترنتی پایگاه خبری «انتخاب»، حاوی نتایج حیرت انگیزی است که احتمالآً با خروج آیت الله هاشمی از صحنه انتخابات، اندکی از آرای وی به سوی نیروهای معتدل سرازیر شده است.

بنابراین گزارش، در این نظرسنجی که ۳ روز در صفحه نخست سايت «انتخاب» بود، نزدیک به ۵۳ هزار نفر شرکت کردند که بیش از ۳۶ درصد شرکت کنندگان حسن روحانی را گزینه اصلح می دانند. پس از روحانی، محمدرضا عارف با ۲۳ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. همچنین محمدباقر قالیباف شهردار فعلی تهران نیز با ۱۵ و نیم درصد سومین گزینه اصلح از دید مخاطبان «انتخاب» است. همچنین سعید جلیلی با ۹ و نیم درصد، ولایتی با رائی نزدیک به ۶ درصد، محسن رضایی با ۵ و نیم درصد، محمد غرضی با سه درصد ، به ترتیب رتبه های چهارم، پنجم، ششم و هفتم را کسب کرده اند. قابل ذکر است، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف ۲+۱ با رایی کمتر از یک درصد در آخرین رده ی نظرسنجی قرار دارد. قابل ذکر است، در نظرسنجی دو سایت خبری عصر ایران و فرارو نیز نتایجی مشابه به دست آمده است.

البته شايد دست‌اندركاران خبرگزاري بي‌طرف بگويند نظرسنجي ما در سطح شهر بوده و اين سايت‌ها در فضاي مجازي! در پاسخ به اين دوستان رسانه‌ي كاملا بي‌طرف! كه يقين داريم حامي رسانه‌اي آقاي شهردار نيستند! و خبرگزاري‌اشان هم از بودجه عمومي (بيت‌المال) نيز ارتزاق نمي‌كند!! بايد گفت: واقعا مردم و مخاطبان ايران را جيگر فرض كرده‌ايد؟ يعني بايد بپذيريم كه در هفته اول خرداد ماه پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده با نمونه آماری ۱۵۰۰ نفر از جامعه آماری افراد ۱۸ سال به بالا از اقشار مختلف اجتماعی ساکن مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ با مصاحبه رو در رو در پنجاه میدان و محله انجام داده است، به خيابان‌هاي تهران رفته‌ايد. «آن هم  پس از ردصلاحيت كانديداي حداكثري اصلاح‌طلبان و جناح اعتدال!» به مردم تهران خيلي متمدنانه! و بيط‌رفانه!! برگه‌هاي نظرسنجي داده‌ايد (ببخشيد تقديم نموده‌ايد). سپس در مركز افكارسنجي‌اتان با حضور دهها كارشناس زبده و بي‌طرف نشسته‌ايد و به شكلي كاملا دموكراتيك و با حضور ناظران بي‌طرف تر از خودتان!! مشغول استخراج نتايج شده ايد!

و خودتان نوشته‌ايد كه: «از نظر پاسخگویان گروه های سیاسی مورد حمایت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدینقرارند: اصول گرایان با ۲۶.۳ درصد، اصلاح طلبان با ۲۳.۸ درصد، طرفداران دولت با ۸.۳ درصد و نامزدهای مستقل با ۱۸.۴ درصد؛ (۳۰.۲درصد نمی‌دانم و ۲.۹ بی پاسخ) در این مقطع زمانی مورد حمایت «تهرانی‌ها» قرار دارند. یک سوم افراد نیز در این مورد اظهار نظری نکرده اند.»
خب عزيزان كم حافظ كه حتي در الفباي نظرسنجي‌ خودتان هم مانده‌ايد چگونه در حاليكه دو خط بالا نوشته‌ايد اصلاح‌طلبان 23 درصد راي دارند، اما چند سطر بعد و در نموداري ديگر نتيجه اش اين شده است كه ۴۸ درصد مردم تهران!! به شما گفته‌اند ما به قاليباف و جليلي و  فقط ۵درصدشان هم به كانديداهاي خاتمي و هاشمي يعني آقايان عارف و روحاني راي‌ مي‌دهيم؟! پس آن 23 درصدتان چگونه و به فاصله چندسطر به 5 درصد تغيير يافت؟ البته شايد به جز عارف و با اغماض آقاي روحاني (چون خود ايشان فرموده‌اند يك اصولگراي معتدل است و نه اصلاح‌طلب) كانديداي ديگر اصلاح‌طلبي هم در بين اين هشت نفر داوطلب رياست‌جمهوري وجود دارند كه به جز اين خبرگزاري هيچكس از وجودشان خبر ندارد. خلاصه كلام: واقعا مردم را چه فرض نموده‌ايد، عزيزان دل برادر؟؟


کد مطلب: 12093

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/12093/گاف-عجيب-خبرگزاري-بيطرف-عارف-روحاني-۵-درصد-راي-اصلاح-طلبان۲۳درصد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir