به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۲۹ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب : ۱۲۲۰۳۸

وزارت نفت به‌ دنبال اعدام زنجانی نیست

گروه اقتصادي: مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت با بیان این که این وزارتخانه به دنبال اعدام متهم نفتی نیست، گفت: کمتر از یک پنجم مطالباتمان را دریافت کردیم.
سید اصغر هندی درباره وضع دریافت مطالبات از متهم نفتی اظهار کرد: کمتر از دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایمان را تاکنون در قالب اموال از این متهم دریافت کردیم. وی با بیان این که، در اختیار گرفتن اموال این متهم نفتی در خارج از کشور نیز در حال پیگیری است، درباره مزایده اموال بابک زنجانی هم اظهار کرد: در این زمینه اقدام‎های لازم در حال انجام است.

هندی ادامه داد: با توجه به رای صادر شده درباره آقای زنجانی و با توجه به این که در این رای آمده است اگر بدهی شان را پرداخت و توبه کنند شامل تخفیف می شوند، بهتر است به این مورد توجه کنند و هر چه سریعتر تکلیفش را روشن کند. مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت تاکید کرد: وزارت نفت به دنبال اعدام این متهم نفتی نیست بلکه تنها به دنبال وصول مطالبات این وزارتخانه است تا آن را به هر نحوی که شده دریافت کند.

دیوان عالی کشور به تازگی (١٣ آذرماه) اعلام کرده است: حکم اعدام بابک زنجانی از سوی قضات دیوانعالی تایید شده است. بابک زنجانی متهم نفتی با محاسبه سود بدهی‎اش ١٢ هزار میلیارد تومان به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است، این متهم نفتی به گفته خودش دارای بیش از ۷۰ شرکت است.