کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران، هاشمى را فراموش نخواهد کرد

20 دی 1395 ساعت 18:02

گروه سیاسی: آیت الله سیدمحمد موسوى خوئینى ها با صدور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: این انقلابى نستوه از آغاز نهضت روحانیت با جلوداری عالمی از تبار صالحان و مصلحان تاریخ اسلام، حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالى علیه- همراه و همراز او بود.


به گزارش جماران، پیام تسلیت آیت الله سیدمحمد موسوى خوئینى ها به مناسبت رحلت آیت الله هاشمى رفسنجانی به این شرح است:

بِسْم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المؤمنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عَاهَدُوا اللَّهَ علیه فَمِنهم من قَضی نَحبَه و مِنْهُم مَن یَنتَظِر و ما بَدَّلُوا تَبْدِیلا

خبر ارتحال آیت الله هاشمی مردم ایران بویژه علاقمندان آن مرد بزرگ را در بهت و اندوه فراوان قرار داد، این عالم مجاهد از آغاز جوانی برای اعتلاء کلمه حق و اهتزاز پرچم اسلام و مبارزه با استبداد و دیکتاتوری رژیم وابسته پهلوی با خدای خود پیمان بست و همیشه و همواره بر سر این پیمان بود تا به دیدار معبود خود شتافت.

این انقلابى نستوه از آغاز نهضت روحانیت با جلوداری عالمی از تبار صالحان و مصلحان تاریخ اسلام، حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالى علیه- همراه و همراز او بود، پایدارى و استقامت او در روزهاى دشوار و غربت نهضت اسلامى مایه دلگرمى یاران بود، بازداشت هاى مکرر و شکنجه هاى خود و همرزمانش تزلزلى در اراده او ایجاد نکرد و در ادامه راه و حمایت و همراهى با امام و انقلاب استوارتر ساخت.

آیت الله هاشمى در ادامه راهى که با خدا بر سر آن پیمان بسته بود در طول شصت سال مبارزه چه دشنام ها و زخم زبان ها و بى مهرى ها و نامهربانى شنید و دید و همه را به جان خرید ولى از پاى ننشست. آقاى هاشمى در ساختن بناى رفیع جمهورى اسلامى بر ویرانه رژیم پوسیده سلطنتى تمام توش و توان خود را در اختیار معمار بزرگ آن قرار داد. اندوه فراوان فقدان آن یار سفر کرده مجال نوشتن و گفتن هر آنچه در شأن آن فقید سعید است را نمی دهد.

این ضایعه بزرگ را به مردم شریف ایران و به مقام معظم رهبرى و به همسر بزرگوارش که عمرى را با همه سختى هاى زندگى در کنار این مجاهد بزرگ با صبر و متانت به شایستگى گذراند و به فرزندانش و به برادر محترم و دیگر بستگان تسلیت می گویم و اطمینان دارم که ایران هاشمى را فراموش نخواهد کرد و بازماندگان آن عزیز سفر کرده را عزیز خواهند داشت. خداوند این فقید سعید را مشمول الطاف و عنایات خاص خود قرار دهد. هاشمى که عمرى با عشق و ارادت به امام زیست و مبارزه کرد، دست تقدیر الهى آرامگاه او را نیز در مرقد نورانى مراد و محبوبش قرار داد، گواراى او باد.
سیدمحمد موسوى خوئینى ٢٠ / ١٠/ ٩٥
 


کد مطلب: 123275

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/123275/ایران-هاشمى-فراموش-نخواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir