کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط پلاسكو؛ ظاهرا مردم مقصرند!

30 دی 1395 ساعت 21:21


گروه سياسي: اميرحسين مصلي (روزنامه نگار) نوشت: عوام کسایی نیستند که به هنگام وقوع یک حادثه دلخراش مثل فروریختن ساختمان پلاسکو در محل واقعه جمع می شوند عکس می گیرند! چراکه در هر کجای دنیا که چنین حوادثی رخ می دهد شهروندان خاصه خانواده های قربانیان برای پیگیری حال هموطنان و عزیزانشان به دلیل عواطف و احساسات درست یا غلط تجمع می کنند و برای اطلاع رسانی فیلم و عکس می‌گیرند، بلکه عوام به اصطلاح روشنفکرانی هستند که بجای بازخواست مسئولین و سازمان های ذی ربط اعم از مقامات شهرداری، شورای شهر و دولت و همچنین نهادهای زیر مجموعه شان در دام خبر پراکنی های سیستماتیک بلندگوهای تبلیغاتی افتادند که برای تبرئه مسئولین آن هم بعد از رخ دادن چندین و چند حادثه ناگوار شهری به دلیل سومدیریت و رانت طلبی می خواهند مردم را مقصر اصلی این ماجرا معرفی می کنند! یعنی فرار رو به جلو بجای پاسخگویی که به طور مثال چرا مغازه های ساختمان کهنسال پلاسکو با قیمت های نجومی کوچک ترین مسائل ایمنی را طی این سال ها برخلاف آیین نامه ها رعایت نکرده اند جهت نوسازی و چرا هیچ نظارتی بر این بی قانونی ها اعمال نشده که جان و مال مردم را در معرض خطر قرار داده، متاسفانه خوب این بازی رسانه ای پی گرفته شد و دست آخر مردم قاتل مردم شناخته شدند از دیدگاه مردم!

حجت‌الاسلام محمد علی آهنگران هم در كانال تلگرامي‌اش نوشت: فاجعه فرو ریختن ساختمان پلاسکو و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان و همچنین شهادت تنی چند از آتش نشانان فداکار و مظلوم همه را در شوک و حیرت و اندوه بسیار فرو برده است. براستی مصیبتی تابسوز و خسارتی بزرگ بر همه ملت ایران وارد شده که نمی توان با هیچ عبارتی آن را توصیف نمود.
به گمان من فاجعه ای که رخ داده نتیجه روشن و بارزی از سوء تدبیر است. از مغازه داری که با بی مبالاتی خود باعث آتش سوزی شده ؛ از مغازه دارن و تولیدی هایی که قواعد ایمنی را مراعات نکرده اند؛ از هیات مدیره ای که به هشدارهای ایمنی بی توجه بوده اند؛ از شهردار منطقه ای که نسبت به تحکیم و نوسازی ساختمان فرسوده پلاسکو اراده جدی نداشته و از شهرداری که ناوگان آتشنشانی کلان شهر تهران را نوسازی نکرده و درآمدهای شهر را جاهای دیگر خرج کرده همه و همه دچار سوء تدبیر و ضعف مدیریت بوده اند
من بنا ندارم شهرداری تهران را تضعیف کنم چرا که همه آن آتش نشانهای فداکاری که به شهادت رسیدند یا مصدوم شدند یا برای عملیات نجات و اطفاء حریق مردانه جنگیدند خود پرسنل همین شهرداری تهران هستند . مردم خود بهترین قضاوت را درباره عملکرد مدیریت شهری خواهند کرد و تکلیف شهرداری تهران را در انتخابات آتی شورای شهر روشن خواهند نمود اما باید گفت سوء تدبیر می تواند بهترین منابع و انسانها و فرصتها را تباه و بی اثر و ضایع گرداند
رسول گرامی اسلام می فرمایند اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْبیرِ من بر امت خودم از ناحیه ی فقر اقتصادی بیم ندارم، فقر امت من را از پا در نمی آورد ولی از یك چیز دیگر بر امت خودم بیمناكم و آن سوء تدبیر و ضعف مدیریت است. اگر نظیر آن فرایند و مدیریتی که در بسیاری از شهرها و کشورها در مدیریت شهری وجود دارد بر تهران حاکم بود ما امروز داغدار آتش نشانان و قربانیان عزیز و سوگمند سرمایه های از دست رفته مردممان نبودیم.


کد مطلب: 123881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/123881/سقوط-پلاسكو-ظاهرا-مردم-مقصرند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir