به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۲۴۸۴۲

فرد مهاجم در موزه لوور تبعه مصر است

گروه بین الملل: صبح روز جمعه فردی مسلح به قمه در حالی که شعار الله اکبر می داد به گروهی از سربازان فرانسوی محافظ یک مرکز خرید در زیر ساختمان موزه لوور حمله کرد. به گفته مقامات مسئول، یکی از سربازان به سوی فرد مهاجم شلیک کرد و او را بر اثر اصابت گلوله به شدت زخمی کرد.
فرد مهاجم در موزه لوور تبعه مصر است
به گزارش شبکه خبری‌ای بی‌سی، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد، این حمله «یک حمله تروریستی» قلمداد می شود و دستور آغاز تحقیقات در این مورد را به عنوان یک پرونده تروریستی، صادر کرده است. خبرگزاری رویترز نیز می گوید، فرد مهاجم مردی ۲۹ ساله تبعه مصر است که روز ۲۶ ژانویه از طریق دبی با ویزای توریستی وارد فرانسه شده است. منابع مطلع در قاهره به رویترز گفته اند، فرد مهاجم عبدالله رعدا الحمیمی نام دارد.

این در حالی است که دادستانی پاریس اعلام کرده است: نیروهای پلیس خانه ای را که فرد مهاجم در پاریس اجاره کرده بود، مورد بازرسی قرار داده اند. از زمان اعلام شرایط امنیتی فوق العاده در فرانسه که طبق تصمیم اخیر دولت تا ژوئیه ۲۰۱۷ برقرار خواهد بود تعداد زیادی از پرسنل ارتش در نقاط حساس و اماکن عمومی شهر پاریس مستقر شده اند.

رییس پلیس شهر پاریس گفت فرد مهاجم به قمه مسلح بود و هنگام حمله به ماموران پلیس و سربازان در مرکز خرید کاروسل د لوور شعار الله اکبر می داد. او افزود یکی از سربازان پنج گلوله به سوی فرد مهاجم شلیک کرده که بر اثر آن در ناحیه شکم بشدت مجروح شده است. رییس پلیس گفت فرد مهاجم دو کوله پشتی با خود حمل می کرد ولی بازرسی‌های بعدی نشان داد که حاوی مواد منفجره نبودند. یکی از سربازان در ناحیه سر زخم سطحی برداشته است.

یک سخنگوی وزارت کشور در محل حادثه گفت فرد دیگری نیز در آن نقطه بازداشت شده است. هنوز مشخص نیست که آيا این فرد با مهاجم ارتباط مستقیمی داشته یا نه. وزارت کشور فرانسه در اولین واکنش خود در پیامی روی شبکه توئیتر نوشت یک احادثه امنیتی «جدی» در اطراف موزه لوور روی داده است. مناطق اطراف موزه لوور تخلیه شد و حدود ۲۵۰ نفر از بازدید کنندگان برای مدتی به قسمت‌های امن موزه انتقال یافتند. پس از انجام اقدامات امنیتی و ایمنی لازم آنها در گروههای کوچک از موزه خارج شدند.

موزه معروف لوور در ساختمان یک قصر قدیمی است و در طبقات زیرین این ساختمان یک مرکز خرید و چندین فضای نمایشگاهی و گالری‌های هنری قرار دارد. به دنبال وقوع این حادثه در خیابان ریولی راه بندان بزرگی ایجاد شد. ساعت ۱۰.۲۲ صبح به وقت محلی اداره حمل و نقل عمومی شهر پاریس اعلام کرد ایستگاه متروی موزه لوور به خاطر «اقدامات امنیتی» بسته شده است. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در واکنش به این حادثه در پیامی روی شبکه توئیتر نوشت:«فرانسه باری دیگر در حالت بحرانی است» و از آمریکا خواست هوشمندانه عمل کند.