به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۲۴۹۰۲

ادامه امدادرسانی‌ها به ۱۳ استان برفی

گروه حوادث: رییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی‌ها به استان‌های متاثر از برف و کولاک را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی در توضیح آخرین جزییات عملیات امدادرسانی به برف و کولاک در برخی مناطق کشور، گفت: از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه ۲۹ استان به جز استان‌های سیستان و بلوچستان وهمدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند و در این مدت ۲۱۷ شهر، روستا و محور برف‌گیر مورد امدادرسانی قرار گرفتند.وی افزود: در این مدت امدادرسانی برای ۳۱ هزار و ۴۰۰ نفر انجام شد و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند. همچنین در جریان روند امدادرسانی‌ها، ۴۱ نفر از سوی نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند و به ۳۸ تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

سلیمی همچنین از انتقال هشت مادر باردار در این عملیات‌ها خبر داد و گفت: در پی سقوط بهمن در مهاباد و آبعلی سه نفر نجات یافتند و متاسفانه سه نفر نیز در سقوط بهمن در مبارک آباد - آبعلی جان خود را از دست دادند.به گفته وی، در این مدت ٣٦٨٥ خودرو از برف رهاسازی شدند. همچنین این امدادرسانی‌ها از سوی ٤٥٢ تیم عملیاتی شامل ١٦٦٣ نفر امدادگر و نجاتگر صورت گرفت.

سلیمی افزود: طی این مدت ٧٨٠٠ تخته پتو، ٦٦٨٠ بسته غذایی، ٣٦٥ کیلوگرم خرما، ٨٣٠٠ قوطی کنسروجات، ٤٧٠٠ قرص نان، ٢٨٠٠ بطری آب معدنی، ٢٠٦٠ بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.وی تاکید کرد که امدادرسانی در ١٣ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی وجنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان همچنان ادامه دارد.