به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۱۲۵۱۳۱

پنج‌شنبه؛ تشدید بارش‌ها در غرب کشور

گروه جامعه: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی از امروز تا اوایل روز پنجشنبه، روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور را پیش بینی کرد.
به گزارش ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (سه شنبه 19 بهمن)، به سبب عبور موج کم دامنه تراز میانی جو، در جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی می شود.وی با اشاره به اینکه از امروز تا اوایل روز پنجشنبه پایداری نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت سبب افزایش آلاینده های جوی در شهرهای تهران، کرج، اراک و قزوین خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود شاخص کیفیت هوا در روز چهارشنبه به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و روز پنجشنبه به حد ناسالم برای تمام گروه های سنی برسد. از این رو توصیه می شود طی این مدت کودکان و سالمندان و همچنین افراد حساس به آلودگی هوا از تردد غیرضروری در فضای باز مناطق شهری خودداری کنند. شایان ذکر است که روز جمعه به سبب بارندگی و وزش باد از غلظت آلاینده ها کاسته شده و کیفیت هوا به شرایط سالم می رسد.مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بعدازظهر روز چهارشنبه 20 بهمن، با نفوذ جریان های شمالی در سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود، همچنین با ورود یک سامانه بارشی در بخش هایی از غرب کشور ابرناکی و بارش شروع می شود.

تشدید بارش‌ها در غرب کشور
وی افزود: پنج شنبه 21 بهمن، بارش برف و باران و وزش باد در استان های غربی، دامنه های زاگرس مرکزی، بخش هایی از شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز شروع شده و تا اواسط روز جمعه ادامه می یابد. در روز پنجشنبه بارش برف در آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل پیش بینی می شود همچنین بارش باران و برف در کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب زنجان، قزوین، کرج ، شمال تهران و بارش باران در گیلان رخ خواهد داد.

احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعدازظهر روز جمعه 22 بهمن نیز بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه دارد و از ناپایداری در سایر مناطق کشور کاسته می شود، گفت: بارش برف در اردبیل، خراسان شمالی، دامنه های البرز در تهران، البرز، سمنان و گلستان و بارش باران در گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود. طی این مدت بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال و شمال غرب به ویژه جاده های ارتباطی گیلان و اردبیل موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد.

وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان و ایلام در آخر هفته
به گفته وظیفه، از بعدازظهر روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در عراق تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به جنوب غرب کشور دور از انتظارنیست. طی روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 بهمن در استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین امروز خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر نیز مواج خواهدشد. از بعد از ظهر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

پنجشنبه شب تهران بارانی می شود
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درمورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده، گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 20 بهمن، صاف و غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای 12 و 2 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 21 بهمن، غبارآلود، در بعدازظهر ابری، اوایل شب بارش باران با بیشینه و کمینه دمای 13 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.