کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لزوم حمایت زنان از زنان

24 بهمن 1395 ساعت 12:02


گروه سياسي: سمیه محمودی- نماینده مجلس در يادداشتي در روزنامه بهار نوشت: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و این حق را دارند که در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌های متعدد و در صحنه‌های مختلف از انتخابات مجلس شورای اسلامی تا انتخابات شهر و روستا نیز پررنگ ظاهر شوند. زنان در جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و در نتیجه بهتر است تصمیماتی که در خصوص بانوان گرفته می‌شود، افرادی از جنس خودشان برای آنها این تصمیمات را بگیرند. بنابراین به نظر می‌رسد زنان باید حضور پررنگی در جامعه داشته باشند. ما از صدر اسلام تا به حال هم زنان موفقی در زمینه‌های متعدد داشتیم. اگر قیام عاشورا امروز زنده مانده است، به برکت وجود و فعالیت‌های حضرت زینب است و یا در دوران انقلاب که زنان نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند و حتی پس از آن نیز در فعالیت‌های تاثیرگذار بسیاری شرکت کردند.

زنان باید در عرصه‌های مختلف نقش تعیین‌کننده و کلیدی ایفا کنند. در نتیجه باید حضورکاملی در صحنه‌های مختلف داشته باشند، همان‌طور که به عرصه‌های مختلف هم ورود پیدا کردند و حتی در حال حاضر هم در مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل با تعداد بیشتری حضور یافتند و یکی از دوره‌هایی است که زنان نقش پررنگی ایفا کردند. در شورای شهر و روستا هم باید همین نقش ایفا شود. زنان این توانایی را دارند تا علاوه بر اینکه نقش داخل منزل و کانون خانواده را می‌پذیرند، بتوانند نقش بیرون از منزل را هم به  صورت همزمان ایفا کنند و به درستی از عهده هر دو برآیند.

با توجه به نقش زنان در شورای شهر باید اشاره کرد اگر وظایف این شورا و شهرداری مرور شود نقش زنان نمایان می‌شود. شورای شهر تنها مربوط به وظایف شهرداری نیست بلکه تصمیمات مختلفی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و غیره نیز در این شور گرفته می‌شود. شورای شهر زمینه‌ها و وظایف متعددی دارد و با مرور کردن این وظایف در می‌یابیم که بانوان نیز در مسائل مختلفی که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مربوط به بانوان هست، می‌توانند نقش داشته باشند. بانوان همچنین با توجه به ذهن فعال‌تری که نسبت به کانون خانواده دارند می‌توانند در زمینه‌های مختلف به خوبی وارد شوند و به صورت جامع و کلی نظرات خوبی برای جامعه ارائه دهند.

اگر انتخابات را مرور کنیم، در می‌یابیم که بانوان نیز خصوصا در سال‌های اخیر در کنار مردان حضور پررنگی داشته‌اند. همین ظرفیت می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. همچنین خود زنان باید به هم‌جنسان خود اعتماد کنند، به این‌ترتیب بانوان از همجنسان خود رای خواهند داشت. همچنین برای کسب آرای مناسب زنان باید بتوانند اعتماد افراد را جلب کنند. بانوان در عرصه‌های مختلف چه مذهبی و سیاسی حضور پررنگی دارند و البته این زمینه می‌تواند برای فعالیت آنها مساعد باشد اما بانوان باید یک خودباوری در خود ایجاد کنند و به صورت قوی به عرصه‌های مختلف وارد شوند. در آن صورت کسانی که رای می‌دهند می‌توانند به آنها رای دهند و با جلب اعتماد این بانوان در میان رای‌دهندگان، به راحتی خواهند توانست کرسی‌های زیادی را در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر به دست آورند.     


کد مطلب: 125368

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/125368/لزوم-حمایت-زنان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir