به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۱۲۵۷۵۱

غلظت ریزگردهای اهواز 14برابر حد استاندارد

گروه جامعه: مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: با توجه به گرد و غبار موجود در استان خوزستان غلظت ریزگردهای اهواز 14 برابر حد استاندارد گزارش شده است اما به تدریج تا پایان وقت امشب این وضعیت بهبود می‌یابد.
غلظت ریزگردهای اهواز 14برابر حد استاندارد

احمد لاهیجان زاده، مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در گفت‌وگو با آنا در مورد کیفیت هوای اهواز اظهار کرد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از ظهر روز گذشته توده‌ای گرد و غبار از مرزهای عراق و سوریه مشاهده شد که یک توده خیلی بزرگ و با غلظت بالا بود. جهت حرکت این توده از شمال غرب کشور عراق از منطقه الزورا بود و به سمت جنوب شرق عراق و جنوب غرب ایران در محدوده استان خوزستان و ایلام در حرکت بود.وی افزود: بر اساس تصاویر هواشناسی مشخص شد که این توده گرد و غبار صبح امروز وارد خوزستان می‌شود. همچنین براثر گرد و غبار بیشتر نیمه غربی استان تا جنوب درگیر خواهد شد، بر همین اساس ساعت 8 صبح امروز کیفیت هوای اهواز نیز به شدت کاهش و میزان گرد و غبار افزایش یافت.

لاهیجان زاده یادآور شد: ساعت 9 صبح شاخص کیفیت هوای استان خوزستان بیش از 1000 میکروگرم بود و ساعت 14 امروز نیز شاخص کیفیت هوا در شهر اهواز 2090، خرمشهر 962، شادگان 1685، امیدیه 867 و ماهشهر 1976 گزارش شده است که گرد و غبار اهواز 14 برابر حد استاندارد است.مدیرکل محیط زیست استان خوزستان یادآور شد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی این وضعیت تا اواخر امشب ادامه دارد و به تدریج کیفیت هوا بهبود می‌یابد به طوری که توده گرد و غبار اکنون در حال عبور از استان خوزستان است و به تدریج از استان خارج می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی ادارات محیط زیست و آموزش و پروش استان خوزستان نسبت به تعطیلی نوبت صبح و عصر مدارس استان تصمیم گیری شد البته در مورد تعطیلی مدارس برای روز آینده اواخر وقت امروز جلسه‌ای برگزار و تصمیم گیری خواهد شد.کیومرث حاجی‌زاده، مدیر بحران استانداری خوزستان نیز به خبرنگار آنا گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در زمان بازگشت از مدرسه با مشکل مواجه می‌شدند در جلسه شب گذشته مصوب شد مدارس امروز تعطیل شود اما فعالیت ادارات ادامه داشت زیرا زمان آغاز و پایان کار ادارات با مشکل شدت گرد و غبار مواجه نبود.

 با توجه به پیش‌بینی وضع گرد و غبار برای امروز، مدارس بیش از ۲۰ شهرستان استان خوزستان از جمله اهواز، کارون، باوی، بستان، حمیدیه، شوش، آبادان، خرمشهر، اروند، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، ماهشهر، امیدیه، آغاجاری، دزفول، رامهرمز، رامشیر، گتوند و شوشتر، دزفول و دهدز صبح امروز تعطیل بود.