به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۸
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۲۶۲۵۵

اتهام‌زنی‌ تازه يك تندرو به خانواده هاشمی

گروه سياسي_رسانه‌ها: روزنامه شرق نوشت: سایت انصارکلیپ، روز گذشته فایل صوتی از سخنان سیدجواد کریمی‌قدوسی را با عنوان «سخنان مهم کریمی‌قدوسی در قم» منتشر کرد.

در اين فايل صوتي که مدت‌زمان آن تقريبا يک ساعت است، مشخص نيست که اين نماينده نزديک به جريان پايداري در مجلس، اين سخنان را در چه جمعي مطرح کرده، اما فحواي سخنان او اتهاماتي است که متوجه مرحوم هاشمي و خانواده او و نيز جريان اعتدالي شده است. اتهاماتي که محسن هاشمي در گفت‌وگوي خود با «شرق» از صدر تا ذيل آن را تکذيب کرد.

اين نماينده تندروي مجلس در اين سخنان مدعي شده است که «بعد از فوت آقاي هاشمي در خانواده ايشان خيلي اختلافات عميقي پيش آمد. در يکي از اين جلسات فائزه و ياسر استدلال مي‌کنند که ما بچه‌ها همه بايد از کشور خارج بشويم و به کانادا برويم و بگوييم که مادر مريض است و براي مداواي او بايد از کشور خارج شويم؛ البته آنجا هم کلي اموال و املاک براي اين منظور فراهم کرده‌اند».

او ادامه مي‌دهد: «محسن مي‌گويد که من وصي پدر هستم اجازه نمي‌دهم که تو فائزه خيلي آبروي ما را برده‌اي از آن زماني که سوار دوچرخه شدي، کت‌و‌دامن پوشيدي تا اين اواخر که به ديدن بهايي‌ها رفتي، ضربات زيادي به پدر زدي و اگر بخواهي اين راه را ادامه بدهي، ما تو را تکذيب مي‌کنيم؛ يعني من تو را تکذيب مي‌کنم در اين قضيه». يک منبع آگاه ديگر هم از قول خانواده هاشمي به «شرق» گفت اگر بناي ما رفتن به خارج بود که مهدي از خارج به ايران نمي‌آمد.

کريمي‌قدوسي اما در ادامه ادعاهاي خود در اين فايل صوتي اتهاماتي را هم متوجه هاشمي‌رفسنجاني کرده و گفته است: «در شرف پيروزي انقلاب اسلامي فاميل‌هاي قدرت و ثروتي که در کشور بودند ٥٤ فاميل بيشتر نبودند، سناتورها و درباري‌ها بودند که فرار کردند و شوراي انقلاب اموال اينها را مصادره کرد که بنياد مستضعفان از اينجا پديدار شد.

انقلاب که به پيروزي رسيد ديگر در اين کشور فاميل ثروت و قدرت وجود نداشت. الان قريب نيم‌قرن از انقلاب گذشته و چندين‌برابر قبل از انقلاب، جريان اعتدال با محوريت اين افراد که به سران فتنه مشهورند، به‌خصوص شخص آقاي هاشمي، ده‌ها برابر فاميل ثروت و قدرت به وجود آورده‌اند».

او در بخش ديگر اين ادعاها گفته است: «جريان غرب‌گرا که با پيروزي انقلاب در کشور تاخت‌وتازي نداشت، امروز در کشور بيشتر ارکان اجرائي را بر عهده گرفته است و دنبال اين هم بود که خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان، اينها را هم به دست بگيرند، بايد مقابل اين جريان ايستاد. به خاطر سبک و سياق خانواده‌هاي قدرت و ثروت، ولنگاري فرهنگي کليد خورده است و آرام‌آرام سعي کردند کلاش را از روي دوش جوانان ما بگيرند و گيتار و تار را به‌جاي آن قرار دهند».

سخنان کريمي‌قدوسي را در حالي، محسن، وصي مرحوم هاشمي‌رفسنجاني تکذيب کرده است که او پيش‌تر بارها و بارها سخناني را به نقل از ديگران مطرح کرده که همگي با تکذيب مواجه شده است. کريمي‌قدوسي اين‌بار هاشمي و خانواده او را مورد اتهام قرار داده است و اين دومين باري است که هاشمي بعد از وفاتش مورد اتهاماتي ازاين‌دست قرار مي‌گيرد. چندي پيش هم سردار سعيد قاسمي از چهره‌هاي تندروي جريان اصولگرا، با اشاره به نحوه مرگ هاشمي موارد نامربوطي گفته بود.