به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۲۶۴۱۶

بررسی چهار گروه لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشي: هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق و غرب برگزار شد و تا حدودی جدول گروه ها سر و شکلی جدی به خود گرفت و مدعیان صعود از هر گروه تقریبا مشخص شدند. در این گزارش به بررسی وضعیت چهار گروه منطقه غرب آسیا پرداخته ایم که چهار تیم از ایران در آن حضور دارند:

گروه A: وضعیت برابر استقلال و بقیه

در گروه اول این رقابت ها در حال حاضر هر چهار تیم 3 امتیازی هستند. در روز نخست بازی ها استقلال به الاهلی باخت و التعاون لوکوموتیو را شکست داد اما در هفته دوم نوبت به بازنده های روز اول رسید تا با کسب دو برد خوب و مقتدرانه به جدول بازی ها برگردند. علاوه بر برد 3-0 استقلال مقابل التعاون عربستان، لوکوموتیو هم الاهلی امارات را 2-0 برد تا نشان دهد که می تواند شگفتی ساز این گروه باشد. رقابت بین این 4 تیم کاملا شانه به شانه و برابر است و باید برای مشخص شدن وضعیت این گروه به انتظار ادامه رقابت ها نشست. در هفته سوم مرحله گروهی استقلال میزبان لوکوموتیو ازبکستان است و الاهلی از التعاون پذیرایی می کند.

 

گروهB: استقلال خوزستان؛ ادامه دهنده راه لسترسیتی

 نحوه قهرمانی استقلال خوزستان و لسترسیتی در دو لیگ ایران و انگلیس طی فصل قبل تا حدود زیادی به هم شبیه بود و این روند در فصل "پسا قهرمانی" هم ادامه دارد. لستر امسال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شگفتی سازی کرد و مقتدرانه از گروهش بالا رفت و حالا استقلال خوزستان که خیلی ها تصور می کردند با توجه به نتایجش در لیگ برتر و البته مشکلات زیادی که دارد در آسیا زنگ تفریح خواهد بود، از دو بازی اولش 6 امتیاز گرفته و نه تنها بهترین تیم ایرانی از لحاظ نتیجه گیری است بلکه فقط یک تیم دیگر غرب آسیایی(الاهلی عربستان) توانسته همانند آبی های خوزستان دو برد از دو مسابقه اولش به دست آورد. در این گروه پس از شاگردان پورموسوی، تیم لخویای قطر با 4 امتیاز در رده دوم است و جدی ترین رقیب اهوازی ها به شمار می آید. الفتح با یک امتیاز سوم است و هنوز کورسوی امیدی برای صعود دارد اما الجزیره بدون امتیاز است و عملا نمی تواند برای صعود شانسی برای خود متصور باشد. در دور سوم بازی های این گروه، استقلال خوزستان در جهنم غدیر پذیرای لخویاست و الفتح و الجزیره به مصاف هم می روند.

 گروهC : ذوب آهن در انتظار معجزه

 انتظارات از شاگردان مجتبی حسینی در این رقابت ها قطعا بالاتر بود. حسینی ای که پس از یحیی توانست ذوب را احیا کند و تا رده های بالایی جدول لیگ برتر هم برساند. البته نمی توان میدان آسیایی را با رقابت های داخلی مقایسه کرد زیرا موفقیت در آن رقابت ها شاید فاکتور هایی می خواهد که سرمربی جوان و کم تجربه ذوب آهن هنوز از آن بی بهره است. شاید مساوی اقتصادی روز اول مقابل العین امیدوار کننده بود اما شکست ذوب مقابل الاهلی عربستان در حالی که حریف یک نیمه کامل 10 نفره بازی کرد، ذوب آهن را در موضع ضعف قرار داده است. در حال حاضر الاهلی با 6 امتیاز در این گروه اول است و العین با پیروزی ای که مقابل بنیادکار ازبکستان کسب کرد توانست 4 امتیازی شود و به رده دوم برسد. ذوب آهن با تک امتیاز و البته هنوز با مقداری شانس صعود در رده سوم قرار دارد و شاید چشم انتظار دیدارهایی است که قرار است در اصفهان از حریفان پذیرایی کند. نماینده ازبکستان هم صفر امتیازی است و بالطبع نمی تواند خیلی به صعود فکر کند. تیمی که در دور سوم بازی ها میزبان ذوب آهن ایران خواهد بود.

 
گروهD: پرسپولیس در گروه مرگ زنده ماند

 تقابل دو غول فوتبال آسیا در دور اول بازی ها،بدون شک جذاب ترین تقابل بود که طی آن تیم های پرسپولیس و الهلال به تساوی 1-1 رضایت دادند. در هفته دوم پرسپولیس موفق شد در امارات و در یک مسابقه دراماتیک 3-2 الوحده را شکست دهد تا ضمن خارج کردن اسماعیل مطر و یارانش از گردونه مدعیان، خود را در گروه مرگ زنده نگه دارد. پرسپولیس با این برد ارزشمند 4 امتیازی شد و در کنار الهلالی قرار گرفت که توانست با گل دقیقه 97 محمد شلحوب از روی نقطه پنالتی الریان قطر را شکست دهد. نماینده قطر هم با اتکا به سه امتیاز دور اول، همچنان از شانس قابل توجهی برای صعود برخوردار است. در دور سوم بازی های این گروه، الریان در جدالی تعیین کننده پذیرای پرسپولیس خواهد بود و الوحده امارات میزبان الهلال است.