کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سالی عادی در تاریخ ادبیات ایران

14 اسفند 1395 ساعت 9:39

گروه فرهنگي: حمیدرضا شکارسری سال ۱۳۹۵ را سالی عادی برای تاریخ ادبیات ایران می‌داند و می‌گوید امسال اتفاق خاصی در ادبیات نیفتاده که آن را بتوان از سال‌های گذشته جدا کرد.


این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ادبیات در سال جاری اظهار کرد: تفاوت عمده‌ای با سال‌های گذشته دیده نمی‌شود و نمی‌توانم سال در حال عبور و در حال اتمام را چیزی متفاوت از سال‌های گذشته بدانم. اتفاق شاخص، حادثه‌ عجب و شگفت‌آوری که بتواند به لحاظ شعری و ادبی  امسال را از سال‌های قبل جدا و  آن‌ را ممتاز کند، رخ‌ نداده است. در واقع می‌توان سال ۹۵ را سالی عادی در تاریخ ادبیات ایران  محسوب کرد. او در ادامه اظهار کرد: امسال مانند سال‌های قبل شاهد مجموعه‌ شعرهای خوبی بودیم که آدم را امیدوار می‌کند. بین آثاری که وجود داشت می‌توان روی آثاری تکیه کرد و از آن‌ها لذت برد. این‌ کارها معمولا از شاعران جوان‌تر منتشر شده است و آدم واقعا شگفت‌زده می‌شود که این شاعر جوان چقدر تمیز نوشته و چقدر می‌تواند خوب بنویسد و این‌ها امیدوارکننده است.

شکارسری با تأکید بر این‌که مجموعه‌ شعرهای شاعران جوان امیدوارکننده بود، تعدادی از  این مجموعه‌ها را برای مطالعه پیشنهاد کرد:  مجموعه شعر سپید «اوراسیا» از مانی معینی، مجموعه شعر «کنار تو ایفل ژست می‌گیرد» از محمدحسین ابراهیمی و  مجموعه شعر «اقلیماه» از کبری موسوی.او همچنین با بیان این‌که در زمینه داستان تخصص و دیدگاه خاصی ندارد، گفت: کتاب «عمویم جمشیدخان مردی که باد همواره او را با خود می‌برد»  نوشته بختیار علی نویسنده کرد عراقی را بخوانید. این کتاب جنبه رئالیسم جادویی دارد و جذاب است.این شاعر درباره بهترین و بدترین خبری هم که در حوزه ادبیات و کتاب شنیده است گفت چیز خاصی به ذهنش نمی‌رسد که بهترین یا بدترین خبر در سال ۱۳۹۵ باشد.


کد مطلب: 126486

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126486/سالی-عادی-تاریخ-ادبیات-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir