کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقف برداشت از خودپردازها ۵۰۰ هزار تومان شد

20 اسفند 1395 ساعت 10:54

گروه اقتصادي: طبق اعلام بانک مرکزی، شعب بانک های منتخب در استان تهران از هفته پیش رو اسکناس‌های تا نخورده ۲ و ۵ هزار تومانی به متقاضیان توزیع می‌کنند.


به گزارش تسنيم، توزیع اسکناس نو از 22 تا 26 اسفند ماه سال جاری در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، ملت، سپه، اقتصاد نوین، سینا، پست بانک و پارسیان در استان تهران آغاز خواهد شد.طبق برنامه ریزی صورت گرفته در بانک مرکزی، تغییری در سال جاری برای توزیع اسکناس نو در بانک ها نسبت به سال های قبل مشاهده می شود. در سال جاری بانک های منتخب به متقاضیان اسکناس نو، یکصد برگ اسکناس 20.000 ریالی و یکصد برگ اسکناس 50.000 ریالی می دهند درحالی که در سال های قبل اسکناس هزار تومانی هم در زمان توزیع اسکناس نو در بانک ها وجود داشت.

بانک مرکزی در توضیح چرایی عدم وجود اسکناس هزار تومانی در زمان توزیع اسکناس نو در شعب منتخب این استدلال را مطرح کرده که براساس تجربه سال های قبل اسکناس هایی که بیشترین درخواست را داشتند در باجه های بانکی طی سال جاری توزیع خواهیم کرد. ظاهرا اسکناس هزار تومانی در استان تهران خواهان چندانی نداشته و از همین رو بانک مرکزی تصمیم به حذف آن از فهرست توزیع اسکناس نو در سال جاری گرفته است.

همچنین آن گروه از مردمی که مایل به دریافت اسکناس های 10 هزار تومانی نو هم هستند می توانند از دستگاه های خودپرداز و شعب بانک ها نیاز خود را تأمین کنند. برخی گزارش های رسیده نیز حکایت از آن دارد که تعداد زیادی از بانک ها در توزیع اسکناس نو از طریق عابربانک ها پیش دستی کرده و از روزهای قبل اسکناس تا نخورده در دستگاه های خودپردازشان قرار داده اند.

گفتنی است در روزهای پایانی سال، بانک مرکزی در مجموع 16 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و شهرستانها توزیع می کند و برای بانک های متقاضی در این روزها امکان افزایش میزان سقف برداشت از خودپردازها تا سقف 500 هزار تومان را هم قرار داده است.بنابراین در سال جاری به بانک هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده شده از 20 اسفند 1395 الی 15 فرودین 1396 سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان 500 هزار تومان افزایش دهند.


کد مطلب: 126853

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/126853/سقف-برداشت-خودپردازها-۵۰۰-هزار-تومان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir