به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۲۷۰۲۲
استقلال با شرایطی متفاوت مقابل لوکوموتیو

منصوریان امروز همه شاگردانش را دارد

گروه ورزشي: تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه مسابقات خود در لیگ قهرمانان آسیا امروز در تهران میزبان نماینده کشور ازبکستان است. منصوریان برای این دیدار همه بازیکنانش را دارد.
منصوریان امروز همه شاگردانش را دارد
به گزارش  مهر، تیم فوتبال استقلال امروز و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی میزبان لوکوموتیو ازبکستان است تا سرانجام بعد از گذشت ۸ بازی از دیدارهای نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، شاهد اولین بازی در چارچوب این مسابقات در داخل کشور باشیم.استقلال و لوکوموتیو در حالی به هم می‌رسند که به لحاظ امتیازی و جدولی در شرایطی نسبتا مساوی قرار دارند. هر دو تیم در بازی‌های نخست و خارج از خانه شکست خورده‌اند و در بازی‌های دوم که میزبان بودند بر حریفان خود غلبه کرده‌اند. با این تفاوت که استقلال در کشور ثالثی از حریف خود میزبانی کرد و توانست با گل‌های بیشتری نسبت به تیم ازبکی حریفش را شکست دهد.

لوکوموتیو در لیگ لیگ برتر ازبکستان که دو هفته از عمر آن می‌گذرد با دو پیروزی، بدون شکست و مساوی و زدن ۴ گل زده و بدون دریافت گل بعد از تیم دیناموسمرقند و قبل از تیم نسف قارشی در رده دوم قرار دارد. این تیم در گروه A لیگ قهرمانان آسیا هم بعد از استقلال در رده دوم جدول قرار گرفته است. ازبک‌ها در دو هفته‌ای که از لیگ قهرمانان آسیا گذشته نشان داده‌اند در فاز تهاجمی ضعیف تر از استقلال و در فاز دفاعی بهتر از این تیم هستند. این آمار بعلاوه میزبانی استقلال نشان می‌دهد در این بازی باید انتظار بازی تهاجمی از سوی استقلال را داشت. قطعا میل به پیروزی در این تیم باید بیشتر از حریف باشد.

علیرضا منصوریان برای نخستین بار در طول این فصل همه بازیکنانش را در اختیار دارد و دستش برای استفاده از داشته‌هایش کاملا باز است. خط حمله این تیم که در لیگ برتر هم بهترین عملکرد را در میان همه تیم‌های لیگ برتر دارند نقطه اتکای آبی پوشان در این دیدار هستند. خط حمله ای معمولا با کنار هم قرار گرفتن علی قربانی و کاوه رضایی شکل می‌گیرد. کاوه رضایی که به خاطر مشکلات مالی حاضر به حضور در اردوی استقلال نشده بود، عصر یکشنبه به جمع آبی پوشان ملحق شد تا خیال منصوریان راحت شود و بتواند با همه نفراتش به مصاف نماینده ازبکستان برود.ضمن این که در هفته‌های اخیر منصوریان توانسته از تلفیق نیروی جوانی و تجربه در خط میانی‌اش هم به ترکیب مناسبی برسد. ترکیبی که معمولا از امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی و بهنام برزای شکل می‌گیرد.

بعید است منصوریان در ساختار دفاعی تیمش هم دست به تغییرات خاصی بزند و از نفراتی به جز وریا غفوری، پادوانی، رابسون جانواریو و میلاد زکی پور استفاده کند. و البته پر واضح است که قطعا دروازه‌بان آبی پوشان هم در این بازی سید مهدی رحمتی خواهد بود. بدیهی است که نفراتی مثل خسرو حیدری، جابر انصاری، مجتبی حقدوست، محسن کریمی و فرشید باقری هم جزو بازیکنانی هستند که اگر در ترکیب ثابت نباشند، در جریان مسابقه شانس اضافه شدن به تیم را دارند.آبی پوشان در بین چهار تیم سه امتیازی گروه اول مسابقات دارای بهترین تفاضل گل هستند. اما از آنجایی که اولویت صعود در صورت تساوی امتیازها بازی های مستقیم بین تیم ها خواهد بود، طبیعی است که غلبه بر تیم ازبکستانی آن هم در ورزشگاه آزادی از اولویت‌های آبی پوشان است.