به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۲۷۹۸۹

یک پیشکسوت روزنامه‌نگاری درگذشت

گروه فرهنگي: محمدرضا ثقفیان، پیشکسوت خبر و روزنامه‌نگاری و از فعالان رسانه‌ای استان اصفهان درگذشت.
به گزارش ایسنا، محمدرضا ثقفیان، مدیر اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی در اصفهان و از موسسان خانه مطبوعات در این استان، بر اثر سکته مغزی درگذشت.محمد خدادی، مدیرعامل ایرنا ضمن تایید خبر درگذشت این پیشکسوت خبر و روزنامه‌نگاری در خارج از ایران گفت: «ثقفیان از پیشکسوتان ایرنا بود که نقش موثری در پوشش اخبار به ویژه اصفهان داشت و از افرادی بود که در زمان جنگ در عرصه رسانه زحمات زیادی کشید و همچنین شاگردان زیادی تربیت کرد.»
 
خدادی افزود: «ثقفیان در اصفهان فرد ماهری بود و به دلیل مهارتی که در کار خبر داشت تاثیرات خوبی از خود بر جای گذاشت. از خصوصیات اخلاقی این پیشکسوت می‌توان به شوخ طبعی او اشاره کرد به طوری که هر زمان ما را دید جز لبخند از او ندیدیم.»او با اشاره به فعالیت‌های اخیر محمدرضا ثقفیان نیز گفت: «ثقفیان از خبرگزاری ایرنا بازنشسته شده بود ولی عرقش را همچنان به خبرگزاری داشت چرا که او سال‌های سال شاگردان زیادی تربیت کرده بود و همیشه این انرژی مثبت خود را با تماس‌هایی که با شاگردانش و ما می گرفت، تزریق می‌کرد.»
 
خدادی در پایان گفت‌وگوی خود درباره ویژگی‌های کار حرفه‌ای محمدرضا ثقفیان یادآور شد: «ثقفیان هیچ اولویتی بر کار خبر قائل نبود، شم خبری زنده و حرکت در گذر زمان جزو ویژگی‌های مثبت او بود.»مرحوم محمدرضا ثقفیان در سال ١٣٢٢ در آبادان به دنیا آمد. در سال ١٣٤٣ گوینده رادیو اهواز و بعد از آن کارشناس خبر خبرگزاری ایران شد. در سال ١٣٤٧ رییس خبرگزاری ایران در استان خوزستان بود. در سال ١٣٦٠ معاون و بعد از آن رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان اصفهان بود. همچنین در سال ١٣٧٣ بازنشسته شد و همکاری خودش را با روزنامه همشهری ادامه داد.
 
او از فعالان تشکل‌های صنفی رسانه ای اصفهان و از موسسان خانه مطبوعات استان اصفهان بود. همچنین در سال های ١٣٨١ تا ١٣٨٣ دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان بود.