کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیکر محمد حیدری آرام گرفت/تصاویر

20 فروردين 1396 ساعت 15:45

گروه فرهنگی: مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمد حیدری (روزنامه‌نگار پیشکسوت) صبح امروز (۲۰ فروردین‌ ماه) با حضور معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از روزنامه‌نگاران قدیمی برگزار شد.


به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم محمد حیدری (حیدر علی) ظهر امروز (۲۰ فروردین‌ ماه) با مشایعت جمعی از دوستان و همکاران قدیمی و شماری از روزنامه‌نگاران جوان، اعضای خانواده و دوستان در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد. حسین انتظامی (معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی) پیش از برگزاری مراسم تشییع زنده‌یاد محمد حیدری با حضور در منزل این روزنامه‌نگار قدیمی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده آن مرحوم، از فضایل اخلاقی و حرفه‌ای این روزنامه‌نگار باسابقه سخن گفت. در مراسم تشییع پیکر این روزنامه‌نگار پیشکسوت که از ۱۰ صبح امروز آغاز شد و تا ساعتی پس از ظهر ادامه داشت، رضا قوی‌فکر و هوشنگ اعلم به نمایندگی از انجمن پیشکسوتان مطبوعات، تعدادی از روزنامه‌نگاران قدیمی و جوان و چند تن از همکاران محمد حیدری در روزنامه «اطلاعات» حضور داشتند.

درمراسم خاکسپاری زنده‌یاد محمد حیدری چند تن از دوستان او درباره فعالیت‌های مطبوعاتی او صحبت کردند و هوشنگ اعلم (روزنامه نگار قدیمی و سردبیر ماهنامه آزما) نیز که از هم‌دوره‌ای‌های آن مرحوم در عرصه مطبوعات بود، در سخنانی از طرف همکاران قدیمی و انجمن پیشکسوتان مطبوعات درگذشت این روزنامه‌نگار قدیمی را به خانواده و دوستانش تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا، مرحوم حیدری روزنامه‌نگاری قدیمی بود که بیش از نیم قرن در عرصه مطبوعات به عنوان خبرنگار، نویسنده و سردبیر فعالییت مستمر داشت. او از سه سال قبل دچار بیماری سرطان شد که با تلاش شماری از پزشکان متخصص روند درمان را پشت سر گذاشت، اما به گفته همسرش اخیرا به دلیل یک سهل انگاری پزشکی بار دیگر حالش رو به وخامت گذاشت و روز شنبه (۱۹ فروردین‌ماه) درگذشت. زنده‌یاد محمد حیدری در طول سال‌ها فعالیت مطبوعاتی دبیر سرویس‌های مختلف و معاون سردبیری روزنامه اطلاعات، سردبیری مجله گزارش و سردبیری نشریات مختلف را عهده‌دار بود. این روزنامه‌نگار نامدار همچنین شاگردان بسیاری را در عرصه مطبوعات تربیت کرد. نام اصلی این روزنامه‌نگار فقید «محمد اسماعیل حیدرعلی» بود و آخرین دبیر سندیکای پیشین نویسندگان مطبوعات بود.


کد مطلب: 128059

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/128059/پیکر-محمد-حیدری-آرام-گرفت-تصاویر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir