به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۱۲۹۴۷۱

هالیوود به داد گیشه چین رسید

گروه فرهنگي: با اکران دو فیلم اکشن هالیوودی شامل «سرنوشت خشمگین‌ها» و «کانگ: جزیره جمجمه» در سینماهای چین و استقبال گسترده سینماروها، گیشه این کشور بعد از دست و پا زدن در رکودی چند ماهه که از آغاز سال جدید میلادی شدت گرفته بود، بالاخره به رشدی چشمگیر دست یافت.
هالیوود به داد گیشه چین رسید
هشتمین بخش از فرنچایز سینمایی «سریع و خشمگین» با کسب 362 میلیون دلار درآمد در سینماهای چین، عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ گیشه این کشور را به نام خود ثبت کرد. همزمان، فیلم فانتزی علمی-تخیلی «جزیره جمجمه» با کسب 169 میلیون دلار درآمد، به افزایش رشد گیشه چین در ماه آوریل کمک شایانی کرده است. بنابر آخرین آمار انتشار یافته، نرخ رشد گیشه چین بین ماه‌های ژانویه تا آوریل 2017 برابر با 2.78 میلیون دلار  برآورد شده است. این رقم در مقایسه با رشد 2.55 میلیون دلاری در چهار ماهه نخست سال گذشته، از افزایش 10 درصدی فروش بلیت سینماها در سال جدید حکایت دارد.

ارقام مربوط به سال 2017، با تکیه بر استانداردهای جدید آمارگیری و احتساب فروش آنلاین بلیت‌ها اعلام شده است. در مقایسه با 516 میلیون دلار درآمد در چهار ماهه نخست سال 2016، درآمد حاصل از فروش بلیت‌ها در سال 2017 به 550 میلیون دلار رسیده که حاکی از رشد 6.5 میلیون دلاری گیشه چین است.درآمد گیشه چین تنها در آوریل 2017 برابر با 708 میلیون دلار اعلام شده است که در مقایسه با درآمد گیشه ماه مارس، نشان از رشد 44 درصدی فروش بلیت‌ها دارد.