به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۱۳۰۰۳۱

تصاویری از مریخ نورد جدید ناسا را ببینید

گروه علمی: ناسا از اواخر سال ۲۰۱۶ مشغول ساخت مریخ نوردی است که شباهت زیادی به اتومبیل «بت موبیل» دارد. این مریخ نورد با انرژی خورشیدی کار می کند. همچنین دارای یک آزمایشگاه مخصوص خود است.
  تصاویری از مریخ نورد جدید ناسا را ببینید

به گزارش مهر، به نقل از بیزینس اینسایدر، این طرح اولیه دارای شش چرخ است و به طور کامل از فیبرکربنی و آلومینیوم ساخته شده است. علاوه بر آن با انرژی خورشیدی کار می کند.هدف از طراحی این مریخ نورد جابه جایی چهار فضانورد است. وسیله نقلیه فضایی مذکور دارای آزمایشگاه مخصوص خود است که در صورت نیاز جدا می شود.
 
 تصاویری از مریخ نورد جدید ناسا را ببینید

شش چرخ مریخ نورد ۱.۳ متر ارتفاع و ۷۵ سانتی متر عرض دارند و در آن مجراهای هوایی طراحی شده که سبب می شود شن و خاک سخت مریخ از آنها رد شوند و به چرخ ها آسیب نرسانند. این وسیله نقلیه فضایی مذکور دارای ۸.۵ متر طول، ۴ متر عرض و ۳.۴ متر ارتفاع دارد. البته وزن آن مشخص نیست اما سازندگانش تخمین می زنند حدود ۲.۲۵۰ کیلوگرم باشد.
 
 تصاویری از مریخ نورد جدید ناسا را ببینید

ناسا هنوز به طور  رسمی این پروژه را اعلام نکرده اما چند روزی است که تصاویر مختلف از وسیله نقلیه عظیم در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده است.در حال حاضر ناسا این وسیله نقلیه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به نمایش گذاشته است. البته این مریخ نورد هرگز به سیاره سرخ رنگ سفر نخواهد کرد.