به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۳۰۵۸۵
یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛

پیروزی دشوار استقلال بر العین در آزادي

پیروزی دشوار استقلال بر العین در آزادي
گروه ورزشي: تیم فوتبال استقلال دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده امارات را در شرایطی با برتری به پایان برد که با یک «دست» به پیروزی رسید.
به گزارش مهر، مرحله یک هشتم نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه دوشنبه شب بین تیم های استقلال و العین امارات در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. کاوه رضایی(۹۲ - پنالتی) برای استقلال گل زد. استقلال که در غیاب چند بازیکن اصلی خود از جمله امید ابراهیمی، علی قرانی و امید نورافکن گام در این میدان سخت گذاشته بود شروع خوبی داشت و می توانست در همان دقایق ابتدایی به گل برسد اما عجله بازیکنان در زدن ضربه اخر مانع از این کار شد.

با این حال شاگردان علیرضا منصوریان همانطور که سرمربی شان در نشست خبری اعلام کرده بود مراقب بودند که اول از حریف گل نخوردند و در ادامه به فکر باز کردن دروازه العین باشند.  استقلال در چند مرحله به سمت دروازه حریف اماراتی حمله کرد اما موقعیت های این تیم به حدی نبود که بتواند دروازه را تهدید کند. در مقابل العین هم موقعیت خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد نکرد. دقایق پایانی نیمه اول با برتری العین همراه بود و این تیم فشار زیادی را روی دروازه استقلال آورد تا بتواند به گل برتری برسد اما دفاع خوب آبی پوشان مانع از این کار شد. عمر عبدالرحمن مرد تکنیکی و تاثیرگذار العین همه کاره این تیم در بخش هجومی بود. 

نیمه دوم برای دو تیم مثل نیمه اول پیگیری شد و دروازه ها هم بسته ماند و هم خطری آنها را تهدید نکرد. در دقیقه ۷۷ اما داور چینی این دیدار سعید جمعه را به خاطر تکل خشن روی پای کریمی با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد. درحالی که استقلال می توانست از این برتری استفاده کند اما در دقیقه ۸۵ فرشید اسماعیلی به خاطر درگیری با بازیکن حریف - که البته هیچ برخوردی نداشت و اشتباه داور بود - از زمین اخراج شد تا دو تیم با یک بازیکن کمتر به کارشان ادامه دهند. استقلال اما در دقیقه ۹۰ صاحب طلایی ترین فرصت این بازی شد و به خاطر برخورد توپ به دست مدافع العین درون محوطه جریمه صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را کاوه رضایی در وقت دوم اضافه به گل برتری آبی پوشان تبدیل کرد.