به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۳۲۷۲۹

انتقاد باهنر از اژه‌‌ای و مداح عید فطر

گروه سياسي: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: فکر می‌کنم تعدادی از وزرای دولت یازدهم به علت کبر سن عوض خواهند شد.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه این تشکل، اظهار داشت: همه اتفاقاتی که در دو ماه گذشته در کشور و در سطح بین‌الملل شکل گرفت، مهم است و باید برآوردی از وضع آینده داشته باشیم که به تکلیف‌مان برسیم. وی افزود: داعش یکی پس از دیگری سنگرهای خود را از دست می‌دهد و امیدواریم اگرچه آثار این وحشی‌گری‌ها به زودی برطرف نمی‌شود، اما بسیاری از مناطق تحت تصرف‌شان آزاد شده که آن را مدیون آیت‌الله سیستانی، مردم و بسیجیان عراق و کمک‌های آموزشی ایران بوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  خاطرنشان کرد: تفکر داعش باقی می‌ماند و این عده به محل تولدشان بر می‌گردند، هر چند ما علاقه نداریم، اما این افراد در کشورهایی که بانی جنگ نیابتی بودند، مشکلاتی ایجاد خواهند کرد. باهنر با اشاره به اتفاقات جدید در رژیم آل‌سعود اظهار داشت: وقتی حکومت سعودی عملا دست جوانان خام و ناپخته افتاده، کار سخت‌تر می‌شود، این حکومت تازه به دوران رسیده‌ها به محور پارادوکس‌های درونی خودشان تبدیل می‌شود. وی افزود: ترامپ به اهداف کوتاه‌مدت خود رسیده و با سفری که انجام داد و قراردادهای چند صد میلیاردی که بست، آل‌سعود قدرت‌طلب را دوشید.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه یکی از طرف‌های اصلی همه بحث‌های منطقه، ایران اسلامی است، گفت: زیرا ایران به نیروهای منطقه‌ای کمک کرد تا شر داعش کنده شود و در این عرصه اگر اول نباشد، دوم هم نیست. باهنر با اشاره به حوادث تروریستی تهران تصریح کرد: این حوادث خوب جمع شد و نیروهای امنیتی ما تسلط خوبی به تحرکات تروریست‌ها دارند، اتفاقی که در مجلس افتاد با  تمهیدات ساده قابل پیش‌بینی بود، هر چند چتر اطلاعاتی نیروهای ما بسیار بالاست، ولی نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی هم باید در نقشه دفاعی خود تجدیدنظر کنند، باید فرض نیروهای مسلح این باشد که فردا حمله خواهد شد و برای آن لحظات آماده دفاع باشند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: حضور بالای 70 درصدی مردم در انتخابات یک پیروزی بزرگ بود، در حالی که مشکلات اقتصادی نظیر رکود وجود دارد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اتفاقات و مشکلاتی که در صحنه انتخابات همه نامزدها در آن اتفاق نظر داشتند، روی میز است، تأکید کرد: کسی که در انتخابات برنده شده، نباید دنبال بهانه‌ها و اینکه فلان وزیر در انتخابات از رئیس‌جمهورش دفاع نکرد، بگردد. باهنر درباره  اظهارت روز گذشته معاون قوه قضائیه از تریبون نمازجمعه تهران افزود: یادآوری برخی وقایع تاریخی لازم است، اما جمله باید سر جای خود بنشیند و اگر این بحث‌ها از سوی آقای اژه‌ای نمی‌شد، بهتر بود.

وی ادامه داد: 4 سال سختی پیش رو داریم که باید در سایه اقدام جدی ولی عاقلانه و مدبرانه عمل شود، زیرا اگر هر کدام از اینها رعایت نشود، به هدف‌مان نمی‌رسیم. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  با اشاره به تیم جدید دولت گفت: فکر می‌کنم تعدادی از وزرای دولت یازدهم به علت کبر سن عوض خواهند شد، اما تصمیم‌گیری درباره این امور بر عهده رئیس‌جمهور است. باهنر ادامه داد: استفاده از تیم رقبا برای هیئت دولت کار بسیار خوبی است، اما در سی سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده و این امر نیازمند سعه‌صدری است که معمولا در سیاسیون ما وجود ندارد، البته اگر دولت دوازدهم بتواند از ظرفیت این 40درصد استفاده کند، موفق‌تر خواهد بود.