به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۱۳۳۳۶۷
ماجرای دردناک دختر 7 ساله‌ای که مظلومانه به قتل رسید؛

اعتراف به دومین قتل توسط قاتل آتنا

گروه حوادث: دادستان شهرستان پارس آباد گفت: با اظهارات متهم مشخص شد که جسدی که دو سال پیش در کنار روستای مجیدآباد پیدا شده بود نیز توسط این شخص به قتل رسیده بوده است که در طی بازجویی‌های انجام یافته به این جرم نیز اعتراف کرد و این موارد احتمال این که ارتکاب جرم این شخص باز هم وجود داشته باشد را نشان می‌دهد.
اعتراف به دومین قتل توسط قاتل آتنا
هیچ اغماض و چشم‌پوشی در ارتباط با برخورد قانونی با این مجرم خلافکار انجام نخواهد شد تا به سزای اعمال خود برسد. این پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

ماجرای دردناک دختر 7 ساله‌ای که مظلومانه به قتل رسید؛
این روزها استان اردبیل به ویژه شهرستان پارس‌آباد مغان داغدار از دست دادن دختر معصوم هفت ساله‌ای است که همگان از کشته شدن این کودک ماتم‌زده هستند.
این روزها استان اردبیل به ویژه شهرستان پارس‌آباد مغان داغدار از دست دادن دختر معصوم هفت ساله‌ای است که همگان از کشته شدن این کودک ماتم‌زده هستند. این رفتن معصومانه و مظلومانه آتنا برای هیچ کس باور کردنی نیست و همگان از این حادثه تلخ متاسف هستند و با خانواده وی ابراز همدردی می‌کنند.آتنا دختر هفت ساله پارس‌آبادی که همانند دیگر دختران این مرزوبوم در کنار خانواده خود با مهر و محبت زندگی می‌کرد در عین ناباوری وقتی که از خانه خود خارج می‌شود و پیش پدر می‌رود توسط فردی ربوده شده و داستان پر سر و صدای این کودک هفت ساله از همین جا آغاز شد.ظهر یکشنبه 28 خردادماه آتنا اصلانی وقتی که از یکی از خیابان‌های پارس‌آباد مغان از کنار پدر خود به سمت منزل باز می‌گردد توسط یک مرد 42 ساله ربوده می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکن بحث ربوده شدن این دختر معصوم در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر می‌‌شود که همین یک خبر سر و صدای زیادی را در سایت‌های خبری استان به راه انداخت.خانواده آتنا نیز به محض اینکه خبری از دختر هفت ساله خود پیدا نمی‌کنند در اسرع وقت موضوع را به دستگاه‌های مربوطه اطلاع می‌دهند و تلاش مجدانه و شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی، قضایی برای جستجوی آتنا آغاز می‌شود.ظهر 28 امین روز خرداد ماه سال جاری بود که آتنا دختربچه پارسابادی به طرز مرموزی گم شد. سناریوی قتل آتنا اصلانی می توانست برای همیشه سر به مهر بماند اگر دوربین های مداربسته دست اسماعیل رنگرز را رو نمی کردند.

رد گم کنی قاتل
اسماعیل ، یکی از کسبه محل که رنگرز بود در همان روز حادثه به منظور دلداری به پدر آتنا برای او نوعی ترشی محلی برد و سعی در التیام دردهای او داشت.اسماعیل همواره سعی می کرد تا ظن پدر آتنا را نسبت به دیگران برانگیزد، تا جایی که وقتی مرد 35 ساله که اهل همان محل بود خودکشی کرد و خود را حلق آویز کرد، اسماعیل سعی کرد تا ماجرای گمشدن آتنا را به گردن این مرد 35 ساله بیندازد.

دست قاتل رو شد
مرد جنایتکار بسیار خوب نقش خود را بازی کرد تا سناریوی جنایت  هولناک خود را پنهان کند. اما در نهایت هیچ‌ کس نمی ‌دانست چه اتفاقی برای دختربچه رخ داده و او کجاست اما با گذشت زمان، وقتی هیچ ردی از وی به ‌دست نیامد فرضیه اینکه او قربانی سرقت  شده باشد، قوت گرفت؛ چرا که آتنا آن روز 6النگو، انگشتر و گوشواره همراه خود داشت و احتمال می‌رفت که قربانی دزدان طلا شده باشد. در حالی ‌که خبر گم شدن دختربچه در شهر پیچیده و همه را نگران کرده بود، تیمی از کارآگاهان پلیس  آگاهی وارد عمل شدند. در محلی که پدر آتنا دستفروشی می ‌کرد، چند مغازه و بانک وجود داشت که مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند. مأموران به بازبینی فیلم‌های ضبط‌ شده توسط این دوربین‌ها پرداختند.دوربین یکی از مغازه‌ها لحظه‌ای که آتنا قدم‌زنان در پیاده‌ رو می‌رفت و از بساط پدرش دور می‌شد را ضبط کرده بود. اما دوربین بانکی که در همان مسیر و چندین متر آن‌طرف‌تر بود تصویری از دختربچه ضبط نکرده بود. این یعنی دختربچه پیش از اینکه به دوربین دوم برسد، مسیرش را تغییر داده بود. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد در این مسیر به‌خاطر جوی آبی که وجود داشت و همچنین حضور چندین دستفروش کنار پیاده‌رو، امکان اینکه دختربچه از پیاده‌رو به آن‌سوی خیابان رفته باشد، وجود نداشت. پس بی‌شک او پس از عبور از مقابل دوربین اول و رسیدن به دوربین دوم، ناپدید شده بود.مأموران وقتی متوجه شدند که در این مسیر، مغازه اسماعیل رنگرز وجود داشته که آتنا گاهی اوقات برای خوردن آب به آنجا می‌رفت، حدس زدند که وی روز حادثه نیز به این مغازه رفته و پس از آن ناپدید شده است.به این ترتیب مرد رنگرز به ‌عنوان نخستین مظنون پرونده تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد که آن روز دختربچه را ندیده و او اصلا به مغازه‌اش نیامده است.

بشکه آبی رنگ
اما در نهایت پس از گذشت 18 روز جسد آتنا از پارکینگ خانه او در حالی که داخل یک بشکه آبی رنگ قرار داشت پیدا شد.در حال حاضر جسد آتنا به پزشکی قانونی انتقال یافته و تحقیقات جنایی با توجه به وضع مالی مناسب متهم و کم رنگ شدن فرضیه قتل  بخاطر سرقت النگوهای آتنا و سابقه دار بودن متهم در خصوص جرایم تجاوز و آدم ربایی ادامه دارد.

همه منتظر پیدا شدن آتنا بودند
بعد از گم شدن آتنای هفت ساله این دختر پارس‌آبادی همه مردم استان اردبیل حتی خارج از استان و کشورهای دیگر منتظر پیدا شدن این دختر معصوم بودند و از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها به طور مستمر پیگیر موضوع گمشدن این کودک شدند.خبر گمشدن آتنا به حدی در فضای مجازی سر و صدا کرد که از کودک هفت ساله گرفته تا پیرمرد و پیرزنان برای پیدا کردن این دختر معصوم دعا می‌کردند تا هر چه زودتر این دختر به آغوش خانواده‌اش بازگردد.هر روز که با خبری از پیدا نشدن آتنا می‌گذشت افسوس و آه و نگرانی در بین مردم منطقه بیشتر و بیشتر می‌شد به طوری که بسیاری برای پیدا شدن این دختر معصوم نذر و دعا کردند.تلاش مسئولان دادگستری، دادستان، فرمانداری، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های مربوطه برای پیدا کردن آتنا از همان روز ربوده شدن آغاز شد و شبانه‌روز این اکیپ‌ها تلاش کردند تا سرنخ‌هایی از این اتفاق تلخ و ناگوار به دست آورند.بعد از روزها پیگری دستگاه‌های متولی بالاخره خبری مبنی بر پیدا شدن جسد آتنا اصلانی، دختر معصوم هفت ساله در جای جای ایران منتشر شد به طوری که پیدا شدن جسد این کودک مظلوم نخستین خبر سایت‌ها، نشریات و صداوسیما در همان روز بود که همگان از این خبر آگاه شدند.

پرونده خارج از نوبت رسیدگی می‌شود‌
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به این که پرونده قتل آتنا در مرحله تحقیقات مقدماتی است گفت: این پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.ناصر عتباتی افزود: جسد آتنا اصلانی دختر هفت ساله پارس آبادی که جنازه وی پس از بیست روز مفقودی روز گذشته در پارکینگ منزل مسکونی قاتل کشف شد به پزشکی قانونی انتقال یافته است.وی ادامه داد: جسد آتنا با حضور سه پزشک متخصص در پزشکی قانونی، کالبدگشایی و نمونه‌برداری شده که اظهار نظر تخصصی در این زمینه مستلزم بررسی آزمایشگاهی، سم‌شناسی و پاتولوژی است.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با بیان این که منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم تصریح کرد: متهم به ارتکاب قتل اعتراف کرده است و در زندان به سر می‌برد و هیچ گونه اغماض و چشم‌‌پوشی برای برخورد با این متهم انجام نخواهد شد.عتباتی از دستور رئیس کل دادگستری استان اردبیل مبنی بر رسیدگی فوق‌العاده و خارج از نوبت به این پرونده خبر داد و تصریح کرد: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به صورت فوق‌العاده رسیدگی و حکم آن از سوی دادگاه کیفری یک استان صادر می‌شود و دادستانی مرکز استان نیز بر روند تحقیقات و آزمایشات تخصصی پزشکی قانونی نظارت ویژه خواهد داشت.وی اظهار کرد: انتظار ما از همشهریان و اصحاب قلم و رسانه این است که از گمانه‌زنی‌ها و جوسازی‌ها تا حد امکان پرهیز شود تا بتوانیم بررسی این پرونده را با جدیت و بدون مشکل در دستور کار قرار دهیم.

روحت شاد فرشته کوچولو
متاسفانه آتنای معصوم در عین ناباوری از این دنیا رفت و مردم استان اردبیل به ویژه شهرستان پارس‌آباد از این اتفاق تلخ و ناگوار ابراز تاسف کردند و در ماتم و سوگ نشستند.آتنا در عین ناباوری با معصومیت و مظلومانه از بین ما رفت و این امر سبب تاسف و تاثر مردم منطقه شد به طوری که کودکان پارس‌آبادی نیز برای از دست دادن این کودک معصوم و شاید هم هم‌بازی خود به اشک و ماتم ریختند.مردم اردبیل به ویژه خطه مغان در پیام‌هایی چه در سایت‌ها و فضای مجازی ابراز همدردی خود را با خانواده آتنا اعلام کردند و خود را در این غم و مصیبت بزرگ شریک غم پدر و مادر داغدار آتنا می‌دانند و از خداوند منان برای خانواده وی صبر جمیل عنایت دارند.مردم پارس‌آباد نیز از دستگاه‌های قضایی استان خواستار رسیدگی به پرونده قتل آتنا هستند تا هر چه زودتر عامل این حادثه تلخ و ناجوانمردانه به‌سزای عمل زشت و به دور از انسانیت خود برسد تا حداقل درد این خانواده کودک معصوم و مردم پارس‌آباد اندکی تسکین یابد.

آتنا در خاک آرام گرفت
پیکر بی جان آتنا اصلانی دختر 7 ساله پارس آبادی امروز در حضور اقشار مختلف مردم در پارس‌آباد به خاک سپرده شدمردم پارس آباد با غم اندوه پیکر بی جان آتنا اصلانی را  به خاک سپردند و در معصومیت این فرشته کوچک ماتم  گرفتند.آتنا که از بهار عمرش فقط 7 سال گذشته بود اشکهای مادر و دلنگرانی پدر را به دنبال خود کشاند و زودتر از موعد ازین جهان پر کشید و معصومانه رفت.    خیابانهای پارس آباد پر از ماتم بود چرا که فرزند کوچک این شهر ناجوانمردانه به آغوش خاک رفته بود.  پیکر بی جان آتنا اصلانی در میان خانواده چند هزار نفری خود در وادی الرحمه پارس آباد آرام گرفت.