به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۳۴۷۸۱
نیویورک تایمز:

تحریم‌ها مانع قرارداد ایران و رنو نشد

گروه اقتصادی: تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز نوشت: شرکت خودروسازی فرانسوی رنو روز دوشنبه و تنها چند روز پس از اجرای قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، قراردادی چندمیلیون دلاری با تهران امضا کرد.
تحریم‌ها مانع قرارداد ایران و رنو نشد
به گزارش ایرنا، این رسانه می‌افزاید: این قرارداد 780 میلیون دلاری که با هدف افزایش تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو امضا شده است، بزرگترین قرارداد خارجی تاریخ صنعت خودروسازی ایران به حساب می‌آید.نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: این یک پیروزی برای دولت حسن روحانی است که روز شنبه بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران سوگند یاد کرد. وی وعده احیای اقتصاد ایران را داده است.این نشریه در ادامه به نقل از تعدادی کارشناس حقوقی نوشته است که امضای قرارداد ایران و رنو نشان دهنده «اطمینان شرکت‌های اروپایی از بقای توافق هسته‌ای با وجود تهدید‌های طرف آمریکایی به کناره‌گیری است».نیویورک تایمز می‌افزاید: شرکت بزرگ خودروسازی فرانسوی «گروه پی‌اس‌ای» مالک برندهایی همچون پژو و سیتروئن هم سرمایه گذاری خود در ایران را از زمان لغو تحریم‌ها شدت بخشیده است.

مخالفت‌ برخی گروه‌های سیاسی داخلی ایران با سرمایه گذاری نهادهای خارجی و همچنین عدم وجود شفافیت لازم در نظام مالی کشورمان از جمله مواردی است که نیویورک تایمز از آن به عنوان موانع مهم در بهبود روابط تجاری با تهران یاد کرده است.قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) روز دوشنبه با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شده بود. براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت. این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه، خرید و بومی سازی، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی ، فعال خواهد بود.