به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۱۳۵۵۴۰

پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

گروه فرهنگی: اکثر فیلم‌هایی که هزینه بالایی برای ساختشان صرف شده است، در ژانر علمی_تخیلی یا تاریخی هستند.
ساخت فیلم‌های هالیوودی اکثر اوقات با هزینه‌های سرسام‌آوری همراه است. گاهی این هزینه‌ها به دلیل بازیگران گران‌قیمت و گاهی به دلیل امکانات سخت‌افزاری و جلوه‌های بصری و ویژه‌ای است که برای ساخت فیلم لحاظ می‌شود. اکثر فیلم‌هایی که هزینه بالایی برای ساختشان صرف شده است، در ژانر علمی_تخیلی یا تاریخی هستند.در زیر لیستی از ده فیلم پر هزینه جهان قرار دارد؛ البته نمی‌توان به این لیست و اعداد و ارقامش به صورت مطلق و آماری صد در صدی نگاه کرد؛ چون بعضی از کمپانی‌ها و فیلمسازان آمار دقیقی از هزینه‌های صرف شده برای فیلم‌هایشان را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند.

1-دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته/ 378 میلیون دلار
سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب به دلیل بازی بازیگران معروف و گرانی مثل جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی و از طرف دیگر صحنه‌سازی‌ها و جلوه‌های رایانه‌ای و ... که دارد، همواره یکی از پرخرج‌ترین پروژه های سینمایی جهان است. در این بین قسمت «سوار بر امواج ناشناخته» که در سال 2011 ساخته شد، پر هزینه‌ترین قسمت این سری از فیلم‌هاست.

2-دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان/ 300 میلیون دلار
اثر دیگری که به عنوان یکی از پر هزینه‌ترین آثار سینمایی جهان است، یکی دیگر از پروژه‌های محبوب و پرمخاطب دزدان دریایی کارائیب به نام «پایان جهان» است.

3-انتقام جویان: عصر اولتران/280 میلیون دلار
انتقام جویان نام سری فیلم‌های ابر قهرمانی است که مبارزات و اتفاقات یک گروه چند نفره از قهرمانان افسانه‌ای را که هر کدام نیروی خارق‌العاده‌ای دارند، روایت می‌کند. در این سری فیلم‌ها بازیگران مطرحی چون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، سموئل ال جکسون و ... بازی می‌کنند.قسمت عصر اولتران در سال 2015 ساخته شد و توانست فروش بالایی را به خود اختصاص دهد.

4-جان کارتر/263 میلیون دلار
جان کارتر فیلمی اکشن، علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۱۲ است و داستانی ماجراجویانه در یک سیاره فرا زمینی را روایت می‌کند. این فیلم براساس شخصیت اصلی رمان ادگار رایس باروز ساخته شده است.برای این فیلم هزینه بسیار زیادی صرف شد، بدون آنکه هیچ ستاره و بازیگر سرشناسی داشته باشد و البته شاید به همین دلیل بود که توانست در گیشه فروش بالایی را به دست آورد.

5- گیسو کمند/ 260 میلیون دلار
گیسو کمند پرخرج‌ترین انیمیشن جهان و یکی از محصولات محبوب و زیبای کمپانی برجسته والت دیزنی است.طبق همه داستان‌های کلاسیک و جذابی که کمپانی والت دیزنی برای مخاطبان خود اختصاص می‌دهد، این اثر نیز روایت یک شاهزاده خانم و ماجراهای اوست.

6-مرد عنکبوتی/ 258 میلیون دلار
شاید بتوان این سری از چندگانه‌های مرد عنکبوتی که توبی مگوار در نقش این ابر قهرمان ظاهر شد را محبوب‌ترین و در عین حال پر فروشترین سری این فیلم‌ها دانست. مرد عنکبوتی 3 ، که در سال 2007 ساخته شد به دلیل جلوه های بصری و ویژه بیشتری که نسبت به قسمت‌های قبلی داشت، پر هزینه ترین این سری از فیلم‌ها شد.از دیگر بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به جیمز فرانکو و کریستین دانست اشاره کرد.

7-هری پاتر و شاهزاده دورگه/ 250 میلیون دلار
این فیلم ششمین قسمت از مجموعه «هری پاتر» است و در سال 2009 اکران شد و توانست علاوه بر جلب نظر مخاطبان سینما و فروش بالا، نظر منتقدان را نیز به خود جلب کند.سری فیلم های هری پاتر یکی از پرخرج‌ترین و در عین حال پر مخاطب‌ترین آثار سینمایی جهان است که علاوه بر گروه های سنی نوجوان، بزرگسالان را هم به خود جلب کرده است. داستان پیچیده و و خلاقیت نویسنده آن اثر کمک زیادی به فروش و جذب مخاطبان این اثر کرده است.

8-هابیت نبرد پنج سیاه/250 میلیون دلار
بخش سوم سری فیلم‌های «هابیت» به کارگردانی پیتر جکسون کارگردان نامی و موفق هالیوود که همیشه در جدول پرفروش‌ترین آثار سینمایی سهم بالایی را به خود اختصاص داده است، هزینه زیادی را به خود اختصاص داد.این کارگردان که سری فیلم‌های «ارباب حلقه ها» را نیز در کارنامه خود دارد، همیشه در ساختن پروژه‌های این چنینی که در فضای جادو و جادوگری شکل می‌گیرد، دستی بر آتش دارد. او این بار هم همین درونمایه را برای فیلم پر هزینه‌اش انتخاب کرد.

9-بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت/ 250 میلیون دلار
بتمن در برابر سوپرمن اولین فیلمی بود که هم بتمن و هم سوپرمن در آن حضور داشتند و در این فیلم بود که برای اولین بار شخصیت‌هایی مثل «زن شگفت انگیز» ظهور کردند. این اثر سینمایی با وجود هزینه‌ شگفت انگیز فراوانی که داشت، نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند و انتقادهای تند و نظرات منفی بسیاری را دریافت کرد.در این فیلم سوپرمن در یک درگیری یکی از نزدیکان و دوستان بتمن را می‌کشد و به همین دلیل بتمن در صدد گرفتن انتقام از قاتل دوستش بر می آید.

10- سریع و خشن 8/ 250 میلیون دلار
اولین قسمت از سری فیلم‌های «سریع و خشن» که پل واکر فقید در آن حضور ندارد، پرهزینه‌‌ترین آنهاست. این اثر شامل بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، اوا مندس، شارلیز ترون، جیسون استاتهام و اسکات ایستوود می‌شود.