به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۳۸۰۳۴
پزشکیان:

در داخل حرفهای ترامپ را تکرار می کنند

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس برجام را دستاورد بزرگی دانست و گفت: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه برجام بدترین توافق است نشان می‌دهد که این توافق دستاوردی داشته که آنقدر رئیس‌جمهور آمریکا را عصبانی کرده است. پس اکنون نوبت دیپلمات‌های ما است که طوری رفتار کنند تا آمریکا را منزوی کنند.
در داخل حرفهای ترامپ را تکرار می کنند
مسعود پزشکیان اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد از برجام خارج شود، منزوی خواهد شد. وی افزود: اینکه ترامپ می گوید برجام بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده نشان می دهد که برجام فوایدی داشته که ترامپ را تا این حد عصبانی کرده. این یعنی دیپلمات‌های ما و حتی مجلس تصمیم درستی گرفته که ترامپ به این شدت عصبانی شده است. نایب رئیس مجلس در عین حال گفت: اینکه عده‌ای در داخل نیز همین حرف‌های ترامپ را تکرار می کنند و یا اینکه برخی از رسانه‌ها و حتی صداوسیما ناخودآگاه چنین مطالبی را بیان می کنند، درست نیست. باید به جای این رویکرد رفتار ما به خصوص دیپلمات‌ها و سیاستمدارها طوری باشد ‌که آمریکا منزوی باشد نه اینکه بتواند ما را عصبانی کند تا در نهایت همه را علیه ایران بسیج کرده و دوباره ما را منزوی کند. برجام توافقی است که امضا شده است و امروز آنها از این توافق عصبانی شده و می خواهند بازی را برهم زنند.پزشکیان در ادامه تاکید کرد: در این شرایط باید کارشناسان و دیپلمات‌ها راهی را در پیش بگیرند که کمترین ضرر و بیشترین منفعت عاید کشور شود. نباید تنها با احساسات و طرح شعارها بخواهیم کار را پیش ببریم. قطعا این نسخه درستی برای کشور نیست.

وی توضیح داد: نسخه درست همان است که کارشناسان و دیپلمات‌ها می نویسند و ما اجرا می کنیم. نه اینکه هر کسی هر بحثی را بدون کار کارشناسی انجام دهد و توقع پیاده شدن آن را داشته باشد. همه باید بدانیم آنچه در برجام حاصل شده دستاورد بزرگی است. پزشکیان با یادآوری وضعیت اقتصادی کشور قبل از برجام گفت: ما قبل از برجام توانایی فروش نفت را به خوبی نداشتیم و در بسیاری از موارد ضرررهایی می کردیم که اکنون متضرر نمی شویم آن زمان گاز ما را نمی خریدند و به ازای آن کشورهایی همچون امارات، عربستان، کویت، قطر و حتی عراق از میادین مشترک و سهم مان برداشت می کردند اکنون می توانیم گاز را فروخته و از میادین مشترک هم برداشت کنیم.

نایب رئیس مجلس افزود: اینکه فقط بگوییم که آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند، درست نیست. آنها سهم ما را از میادین مشترک می برند و انگار ما گوشه‌ای ایستاده‌ایم و فقط نگاه می کنیم. اگر با این استدلال می گویند که آنها نمی توانند غلط بکنند حتما حرف درستی می زنند. پزشکیان در پایان و در جمع بندی گفت: باید ما برای رقابت به بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای دستیابی داشته باشیم. اینکه آمریکا یکسری چرت و پرت‌هایی می گوید حرف تازه‌ای نیست. آمریکا یک عمر است که چرت و پرت می گوید. ما باید به راه خود ادامه دهیم و بدانیم که اکنون این آمریکا است که از دستاوردهای برجام ناراحت و عصبانی است.
مرجع : ایسنا