به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۱۳۸۳۷۰
زنان بیشتر اضطراب دارند

افسردگی ایرانی‌ها نمایان است

گروه جامعه: مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت روان، گفت: زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود ۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند.
افسردگی ایرانی‌ها نمایان است
به گزارش مهر، دکتر احمد علی نوربالا در سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، اظهارداشت: تحقیقاتی در بین ۳۶هزار نفر از افراد بالای ۱۵سال در ۳هزار خوشه ۱۲ نفری انجام شده است، سلامت روان افراد جامعه را مورد بررسی قرار دادیم. وی افزود: این آمار در طول یک ماه انجام شد و سعی کرده‌ایم در آن بازه زمانی وضعیت جامعه پر تلاطم نباشد تا نتیجه تحقیقات دقیق‌تر باشد. نوربالا اعلام کرد: ۲۳ درصد افراد در تحقیقات ما به اختلال روانی دچار هستند. وی در خصوص ارتباط این شیوع اختلال روانی با سواد، گفت: این اختلالات روانی در میان افرادی که سواد کمتری دارند، شیوع بالاتری دارد. در واقع سلامت روان با میزان سواد افراد ارتباط مستقیم دارد.
نوربالا اظهار کرد: بیشترین شیوع  اختلالات روانی در افراد بیکار با درصد ۲۸  است و افراد خانه دار نیز در رتبه دوم قرار دارند. مشاور وزیر بهداشت همچنین درباره اختلال روانی بر حسب وضعیت تاهل در کشور، افزود: ۲۲ درصد افراد دارای همسر دچار علائم اختلال روانی هستند.وی ادامه داد: بهترین وضعیت سلامت روانی را بر همین اساس، افراد مجرد جامعه دارند که با یافته های دیگر کشورهای دنیا تقارن دارد.نوربالا گفت: زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود  ۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند. مشاور وزیر بهداشت اظهار کرد: هر چه سن بالاتر می‌رود ، افراد اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند. فسردگی فرایند متفاوتی دارد  که از سن ۶۰سال به بالا سیر صعودی قابل توجهی دارد. وی تصریح کرد: در پانزده سال اخیر شیوع اضطراب در میان افراد جامعه افزایش داشته است. اما علائم افسردگی بر خلاف تصور مردم در پانزده سال گذشته کم شده است.نوربالا گفت: نسبت به ۱۵سال گذشته سلامت روان پایتخت نشینان از میانگین کشوری خارج و به مرز بدترین رسیده است.