به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۱۳۸۴۰۷
ایران 2 - مکزیک 1 حالا یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا

نوجوانان ایران در جمع 8 تیم برتر رقابت‌های جام جهانی

گروه ورزشی: تیم ملی نوجوانان ایران در ادامه موفقیت‌های خود توانستند از سد مکزیکی ها نیز عبور کنند و خود را به مرحله یک چهارم نهایی و تیم نوجوانان اسپانیا برسانند.
نوجوانان ایران در جمع 8 تیم برتر رقابت‌های جام جهانی
شاگردان عباس چمنیان توانستند در چهارمین دیدار پیاپی خود در رقابت های جام جهانی به برتری برسند. آنها پس از کسب سه پیروزی پیاپی در مرحله گروهی در بازی یک هشتم نهایی نیز برابر مکزیک نیز به پیروزی دو بر یک دست پیدا کردند تا به عنوان حریف اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی معرفی شوند.
مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، سه شنبه 25/07/96، ساعت 15، ورزشگاه جواهر لعل نهرو
داور: آنتونی تیلور(انگلیس)                       کمک ها: گری بسویک و آدام نان(انگلیس)
تیم  ملی نوجوانان ایران:
علی غلام زاده، علی ستاوی، احمد جلالی، مجید نصیری، طاها شریعتی، امیرحسین حسین زاده(84 امیر خدامرادی)، محمد شریفی، الهیار صیادمنش، علی داوران(62 امیر اسماعیل زاده)، محمد قادری و یونس دلفی(86 وحید نامداری)
سرمربی: عباس چمنیان

تیم جوانان مکزیک:
کارلوس لوپز، آدریان واسکویز(67 ماگانا)، کارلوی روبلس، لوئیز اولیواس، رائول ساندوال، ژیرو تورس، آلکسیس گوتیرز(77 پرز)، دانیل لوپز(59 هراتا)، لوئیز گامیس، دیگو لینس و روبرتو دلا روسا
سرمربی: ماریو آرتگا
 

کارت زرد:
محمد قادری(1+45) یونس دلفی(81) الهیار صیاد منش(83) از ایران
 
 
شرح گل ها:
ایران 1 مکزیک 0(دقیقه 7، محمد شریفی): نوجوانان ایران خیلی زود توانستند دروازه مکزیکی ها را هدف بگیرند و دروازه این تیم را باز کنند. خطای روبلس در این دقیقه روی قادری باعث شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد و محمد شریفی نیز پشت توپ ایستاد و باضربه دقیق خود اولین گل نوجوانان را وارد دروازه مکزیک کرد.
 
ایران 2 مکزیک 0(دقیقه 11، الهیار صیادمنش): مهاجم خوش فکر تیم نوجوانان توانست سومین گل خود را در این مسابقات به ثمر برساند. صیادمنش در این دقیقه توپ ارسالی هافبک های ایران را با ضربه چیپی دیدنی از بالای سر دروازه بان مکزیک وارد دروازه این تیم کرد.
 

 
ایران 2 مکزیک 1(دقیقه 37، روبرتو دلا روسا): اشتباه مدافعان ایران در آفسایدگیری باعث شد تا مکزیکی ها در موقعیت خوبی صاحب توپ شوند و ضربه خود را به سوی دروازه ایران بزنند اما باز هم این دروازه بان ایران بود که توانست توپ را دفع کند اما ضربه برگشتی از روی خط محوطه جریمه با شوت دلاروسا راهی کنج دروازه ایران شد.
 
اتفاق ویژه:
نوجوانان ایران برای اولین بار در تاریخ فوتبال توانستند خود را به مرحله یک چهارم نهایی برسند. آنها که سه بازی دور گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند در اولین بازی دور حذفی نیز به برتری رسیدند تا هر چهار بازی خود را تاکنون در جام جهانی با پیروزی به اتمام رسانده باشند. بردهای پیاپی نوجوانان و حضور آنها در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را می توان ویژه ترین اتفاق این بازی دانست.
 
بهترین بازیکن:
الهیار صیادمنش و علی غلام زاده را می توان بهترین بازیکنان این دیدار دانست. صیادمنش در این بازی علاوه بر به ثمر رساندن گل دوم توانست با بازی خوب خود بارها مدافعان تیم مکزیک را اذیت کند و غلام زاده نیز با واکنش های به موقع خود بارها و بارها حملات مکزیک را از روی دروازه ایران دفع کرد تا در نهایت یک پیروزی شیرین نصیب نوجوانان ایران شود.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 25 – ضربه مهاجم مکزیک از راه دور جدی ترین تهدید علیه ایران محسوب می شد؛ اما غلام زاده با سیوی دقیق این توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 32 – دلفی در این دقیقه می توانست سومین گل ایران را به ثمر برساند؛ اما در حالی که با دروازه بان حریف تک به تک شده بود تصمیم به پاس دادن گرفت که مدافع مکزیکی موفق شد توپ را به کرنر بفرستد.
دقیقه 33 – کرنر ارسالی ایران روی دروازه مکزیک خطرساز بود؛ اما دروازه بان این تیم موفق به دفع این توپ شد.
دقیقه 35 – ضربه سنگین کاپیتان مکزیک از درون محوطه جریمه با واکنش استثنایی غلام زاده دفع شد.
دقیقه 37 – یک بار دیگر دلفی راه دروازه مکزیک را در پیش گرفت و ضربه خود را از زاویه بسته به دروازه حریف زد؛ اما بازهم این دروازه بان حریف بود که توپ را دفع و راهی کرنر کرد.
دقیقه 37 – کرنر ارسالی دلفی روی دروازه مکزیکی ها چیزی نمانده بود تا یک موقعیت عالی برای ایران ایجاد کند؛ اما گلر حریف این توپ را هم دفع کرد.
دقیقه 50 – اولین موقعیت خطرناک این دیدار در نیمه دوم از آن نوجوانان ایران بود و در حالی که دلفی می توانست از فرصت فوق العاده ای که به دست آورده استفاده کند این اتفاق نیفتاد تا دومین فرصت فوق العاده این بازیکن نیز با حرکت در عرض او از دست برود.
دقیقه 51 – شوت راه دور مهاجم نوجوانان باز هم دروازه مکزیکی ها را تهدید کرد؛ اما این توپ نیز توسط گلر حریف دفع شد.
دقیقه 51 – وقتی نوجوانان ایران از موقعیت خود استفاده نکردند توپ برگشتی روی دروازه ایران خطرساز شد؛ اما ارسال بلند حریف را غلام زاده از روی سر مهاجم حریف جمع کرد.
دقیقه 52 – یک فرصت دیگر برای حریف ایران به دست آمد؛ اما ضربه مکزیکی ها با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 63 – حرکت نوجوانان ایران تنها قدمی تا رسیدن به گل سوم کم داشت؛ اما ضربه نهایی صیادمنش را دروازه بان مکزیک در آخرین لحظه به کرنر فرستاد.
دقیقه 65 – خطرناک ترین موقعیت مکزیکی ها در این لحظه به دست آمد و کرنر ارسالی این تیم روی دروازه تیرک دروازه ایران را به لرزه در آورد.
دقیقه 65 – توپ دزدی بازیکنان ایران می توانست موقعیتی فوق العاده برای نوجوانان به وجود بیاورد؛ اما گلر حریف با سرعت عمل موفق شد به توپ برسد و آن را دور کند.
دقیقه 66 – حرکت دیگری از سوی حریف، دروازه ایران را به شدت با خطر مواجه کرد؛ اما ضربه مهاجم مکزیک تیرک دروازه را به لرزه درآورد.
دقیقه 74 – در این دقایق بازیکنان تیم نوجوانان عقب نشستند و همین موضوع باعث حملات حریف شد و این بار شوت راه دور مکزیکی‌ها دروازه ایران را به خطر انداخت.
دقیقه 85 – صیادمنش می توانست از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد و فاصله ایران با حریف را بیشتر کند؛ اما این اتفاق نیفتاد تا فرصت فوق العاده ای از دست ایران برود.
دقیقه 89 – نوجوانان ایران در این دقایق بازی را در دست گرفتند و موقعیت دیگری را به دست آوردند تا بتوانند به گل سوم برسند؛ اما در عین ناباوری دو بازیکن ایران نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.
دقیقه 1+90 – باز هم صیاد با دروازه بان حریف تک به تک شد؛ اما گویا خستگی بازیکنان ایران را از پا انداخته است و بازهم صیادمنش فرصتی تک به تک را از دست داد.